Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

En ny varmekilde i familien!

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
kendanmark
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 30 maj 2010 20:45
Modtaget likes: 1 gang

Re: En ny varmekilde i familien!

Indlæg af kendanmark » 03 apr 2016 10:13

Hjemme teori skrev:Er du opmærksom på at den kun må opsættes af en autoriseret montør?

Og får du fat i den rette, kan de helt sikkert svare på en masse af dine spørgsmål, omkring pumpen i hvert fald.
Og med den størrelse pumpe, tror jeg også du har underlagt dig at få lavet årligt service. Det afgøres af hvor mange kg kølegas(varmegas) den indeholder.
Nej det var jeg faktisk ikke klar over, men jeg havde faktisk troet at jeg havde fundet 'en, men det lader ikke til de helt kan overskue systemet :( - bl.a. Derfor jeg nu prøver at blive lidt klogere her, så jeg selv har en ide om hvad der kunne være en løsning


daffy
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 09 nov 2010 11:12
Mit fyr: Bjergvarme
Areal: 152
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 4 gange

Re: En ny varmekilde i familien!

Indlæg af daffy » 04 apr 2016 10:54

Hjemme teori skrev:I den link du har sat ind til pumpen tidligere, står der at det er en scroll kompressor. Det betyder i min termologi at den yder det der aftages og ikke mere. Ingen start og stop. Nomalt for en varmepumpe mener jeg heller ikke bedste COP opnås ved maks (27kW), men et sted herunder. Uden at vide det, vil jeg tro, et sted mellem 13 og 20Kw.
Jeg tror du tænker på en inverterstyret komprssor. det kan jeg så ikke se om den linkede varmepumpe er.

En scroll kompressor er bare en kompressortype ligesom en stempelkompressor. En scroll arbejder så med en form for turbine i stedet for op/ned, som på en stempel K.

Til trådopretter : Jeg ville købe en varmeveksler til pool som kan kobles direkte på din varmepumpe.. Nettet er din ven til den slags

Besvar