Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Massiv problem med RW pillen

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Massiv problem med RW pillen

Indlæg af MortenW » 24 feb 2016 08:14

Hej.

Jeg har i tre år købt RW træpiller hos Pille-madsen i Tyskland, det har kørt uden problemer. MEN den sidste sending er ganske simpel noget skrammel :cry:

Der er masser af smuld og noget andet er, at jeg har konstateret plaststik stykker i pillerne. Det har medfør at den eksterne snegl har stoppet 2-3 gang i ugen. Har flere gange konstateret en lugt af brændt plastik, når fyret er i drift.

Inden jeg sender en klage til Pille-Madsen vil jeg gerne lige høre jeres erfaringer med RW pillen købt for nylig :P


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af Bigfoot » 24 feb 2016 10:03

Jeg har dem selv, fik leveret 7 tons af dem.
Jeg har oplevet at de er blevet mørkere, og ja, der er lidt mere smuld end godt er i dem.

Men derudover har jeg ingen problemer med dem. Men set i forhold til dem jeg fik for to år siden, så er det ikke den samme kvalitet som dengang.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af Lintz » 24 feb 2016 19:07

MortenW skrev:Hej.

Jeg har i tre år købt RW træpiller hos Pille-madsen i Tyskland, det har kørt uden problemer. MEN den sidste sending er ganske simpel noget skrammel :cry:

Der er masser af smuld og noget andet er, at jeg har konstateret plaststik stykker i pillerne. Det har medfør at den eksterne snegl har stoppet 2-3 gang i ugen. Har flere gange konstateret en lugt af brændt plastik, når fyret er i drift.

Inden jeg sender en klage til Pille-Madsen vil jeg gerne lige høre jeres erfaringer med RW pillen købt for nylig :P
Mon ikke at du skal sende klagen med billede dokumentation til producenten. Pillemadsen er jo som sådan ikke ansvarlig for hvad der befinder sig inden i sækkene. - Vil jeg mene.
Jeg ved at når Pillemadsen har travlt, så når pallerne ikke engang at komme på lager. De bliver flyttet direkte fra en østtysker over på en dansk vognmand og vider - og det sker jo nok også ved andre forhandlere.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af bennylar » 24 feb 2016 19:16

Lintz skrev:Mon ikke at du skal sende klagen med billede dokumentation til producenten. Pillemadsen er jo som sådan ikke ansvarlig for hvad der befinder sig inden i sækkene. - Vil jeg mene.
Jeg ved at når Pillemadsen har travlt, så når pallerne ikke engang at komme på lager. De bliver flyttet direkte fra en østtysker over på en dansk vognmand og vider - og det sker jo nok også ved andre forhandlere.
du skal da reklamere hos din leverandør uanset om han har set pillerne eller ej, du har købt dem af ham og så må han jo afgøre hvad der videre skal ske...
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

calle

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af calle » 24 feb 2016 21:13

bennylar skrev:du skal da reklamere hos din leverandør uanset om han har set pillerne eller ej, du har købt dem af ham og så må han jo afgøre hvad der videre skal ske...
Nemlig ! Iøvrigt træls, at flere pillefabrikanter har svært ved at holde en ens høj standard.

Mvh


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af lamborg » 25 feb 2016 14:13

Jeg har oplevet det samme før og der fik jeg via Allan pillemadsen kontakt til Rene Winter som ejer RW piller . I øvrigt en meget flink mand som er til at atle med :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af pendec » 25 feb 2016 14:25

Lintz skrev:Mon ikke at du skal sende klagen med billede dokumentation til producenten. Pillemadsen er jo som sådan ikke ansvarlig for hvad der befinder sig inden i sækkene. - Vil jeg mene.
Det vil jo aldrig være kunden som taler med producenter, hvis det ikke er sådan at producenten kontakter kunden, for forestil dig at de ingen support center har, og kunden ender med at kastes rundt i koncernen som måske er 1000 mennesker, og så gæt selv hvordan du finder vej til at sted at klage.

Så forbrugerombudsmanden har udtalt at det er altid sælgeren af produktet man som grundlæggende rådfører sig med, og så er det sælger som er ansvarlig for det videre forløb, for det er sælger som skal refundere hvis noget ender i at penge skal tilbagebetales.
(Du har heller ikke reklamations ret på produkter, når du går udenom sælger)

Det er altid sjovt at skrive direkte men der er rigtig mange producenter som ikke har kundekontakten, og du føler du ingen hjælp får fordi du går uden om sælger, som altså er den der skal føre din sag, når han nu har pengene på spil der.

Så jo, sælger er ansvarlig, indtil producenten erkender problemet og overtager. Hvem ved, måske laver pillemadsen noget med poser, og påfylder selv på anden lokation og kan ikke altid holde styr på hvem gør hvad, og så sker der måske fejl.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af MortenW » 25 feb 2016 14:45

Selvfølgelig skal jeg kontakte Pillemadsen, det er det værste sludder Lintz kommer med. :oops:

"Køber vi noget dårlig mælk i supermarkedet, ringer vi jo heller ikke til bonden, som har produceret mælken, hvis den er dårlig!

Er i gang med at skrive til Pillemadsen.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af MortenW » 25 feb 2016 17:13

Er netop lige blevet ringet op af ham som producere og sælger RW pillen til Pillemadsen.
Han kommer forbi på søndag, det er service må man sige. :P

Han sagde i telefonen at han ikke kunne forklare hvordan der er havnet plastik i pillerne, men ville tage nogen piller med retur og få dem testet.

calle

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af calle » 25 feb 2016 21:02

MortenW skrev:Er netop lige blevet ringet op af ham som producere og sælger RW pillen til Pillemadsen.
Han kommer forbi på søndag, det er service må man sige. :P

Han sagde i telefonen at han ikke kunne forklare hvordan der er havnet plastik i pillerne, men ville tage nogen piller med retur og få dem testet.
Har han kontaktet dig af egen drift, fordi han læser med på Stoker Pro, eller hvordan hænger det sammen icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen :)


Besvar