Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Næste års piller: Fågelfors (FF) vs. Derome vs. Premium Wood pellets

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
dannidines

Næste års piller: Fågelfors (FF) vs. Derome vs. Premium Wood pellets

Indlæg af dannidines » 18 mar 2016 17:33

Hejsa på forum,

Med endnu en/et travl sensommer/efterår i 2016, så køber jeg næste års piller nu her og har lidt spørgsmål til mine venner på forum :)

Jeg havde lidt udfordringer med 8mm HP-kvalitet, hvilke jeg fik lutter sorte piller i askeskuffen uanset hvaf jeg gjorde :( og fik byttet til Fågelfors (FF) som har givet fin aske fra start (dette endda uden større regulering :shock: )

Jeg havde egentligt tænkt mig at købe en 4-5 paller Fågelfors til 1625 kr/pl af 832kg... men har set min pille pusher har Derome til 1575 kr/pl af 832kg samt Premium Wood pellets til 1650 kr/pl af 896 kg...

Alle i 8mm, hvilket er hvad "jeg ønsker mig" icon_cheesygrin.gif

Hvad er jeres erfaringer med de forskellige piller?! Derome er ikke blevet vurderet siden 2014 og Fågelfors (FF) har kun 2 vurderinger samt Premium Wood pellets er slet ikke oprettet herinde.. så jeg håber mit indlæg sparker gang i lidt erfaringer hos jer hver især :)

Det skal siges, at min pusher ikke tager skrammel ind, men man kan jo være uheldig med en sending (HP-kvalitet....)


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5470
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: Næste års piller: Fågelfors (FF) vs. Derome vs. Premium Wood pellets

Indlæg af triumph » 19 mar 2016 15:09

Sidste år brugte jeg Fagefos, året før Derome. Fagelfos var fine piller. Derome var OK, men der var en del smuld og halve piller

dannidines

Re: Næste års piller: Fågelfors (FF) vs. Derome vs. Premium Wood pellets

Indlæg af dannidines » 19 mar 2016 16:57

Valget faldt på Fågelfors.. snakkede med den gamle idag og vi blev enige om at bestille nu her begge to...

Der er blevet bestilt 5pl Fågelfors, så har jeg 7pl ialt, hvilket lige knapt kan dække de næste to vintre... ;) :D


Besvar