Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

4.99 styring er tilsyneladende død - HJÆLP savnes.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
calle

4.99 styring er tilsyneladende død - HJÆLP savnes.

Indlæg af calle » 02 jan 2018 23:44

Hej Folkens.

Min gode gamle 4.99 Scotte styring var pludselig slukket her til aften. Der er strøm i stikkontakten, men ingen lys i styreboksen. Fyret er naturligvis gået ud. Sikringen ser umiddelbart ikke ud til at fejle noget. Nu går jeg ud i garagen og måler den igennem. Hvad kan der ellers være galt ? Styringen er fra 2008.

Venlig hilsen


calle

Re: 4.99 styring er tilsyneladende død - HJÆLP savnes.

Indlæg af calle » 02 jan 2018 23:50

Sikringen fejler ikke noget :(

Venlig hilsen

calle

Re: 4.99 styring er tilsyneladende død - HJÆLP savnes.

Indlæg af calle » 03 jan 2018 06:57

Problemet er fundet. Overkogssikringen har været i funktion og alle mine indstillinger er røget sig en tur. Nærmere tilgår.

Godmorgen

calle

Re: 4.99 styring er tilsyneladende død - HJÆLP savnes.

Indlæg af calle » 03 jan 2018 17:04

OK. Der skete det, at jeg for 3 dage siden afbrød strømmen i huset, idet der skulle laves noget elarbejde. Jeg afbrød faktisk strømmen et et par gange. Scotten havde jeg imidlertid ikke tænkt på at slukke først. Den stod og hyggede sig. Senere da jeg fandt ud af, at den var gået i stå, tændte jeg den blot, som om intet var hændt. Vi synes godt nok, at det varme vand, var blevet meget varmere end det plejer at være, men tænkte ikke videre over det. Igår var displayet i styringen så slukket. Da jeg fik resat overkogssikringen, kunne jeg se, at mine indstillinger var helt hen i vejret. Styringen var blevet resat til fabriksindstillingerne. Formentlig i forbindelse med strømafbrydelsen. Nu er mine egne indstillinger atter på plads i boksen, og Scotten står og hygger sig :oops:

Venlig hilsen :)

calle

Re: 4.99 styring er tilsyneladende død - HJÆLP savnes.

Indlæg af calle » 03 jan 2018 19:19

calle skrev:OK. Der skete det, at jeg for 3 dage siden afbrød strømmen i huset, idet der skulle laves noget elarbejde. Jeg afbrød faktisk strømmen et et par gange. Scotten havde jeg imidlertid ikke tænkt på at slukke først. Den stod og hyggede sig. Senere da jeg fandt ud af, at den var gået i stå, tændte jeg den blot, som om intet var hændt. Vi synes godt nok, at det varme vand, var blevet meget varmere end det plejer at være, men tænkte ikke videre over det. Igår var displayet i styringen så slukket. Da jeg fik resat overkogssikringen, kunne jeg se, at mine indstillinger var helt hen i vejret. Styringen var blevet resat til fabriksindstillingerne. Formentlig i forbindelse med strømafbrydelsen. Nu er mine egne indstillinger atter på plads i boksen, og Scotten står og hygger sig :oops:

Venlig hilsen :)
Er der en venlig sjæl, der kan løfte sløret for om det er normalt, at ens egne indstillinger forsvinder i forbindelse med strømsvigt eller afbrydelse ved overkogssikring ?

Mvh


bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: 4.99 styring er tilsyneladende død - HJÆLP savnes.

Indlæg af bennylar » 03 jan 2018 19:48

mine er aldrig forsvundet og strømmen har da været væk mange gange.. :oops:
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: 4.99 styring er tilsyneladende død - HJÆLP savnes.

Indlæg af H.S » 03 jan 2018 20:31

Hej
hvis dine dat forsvinder ved strøm afbrydelse er det en E2prom fejl i din styre chip
kommer hvis der er mere end 1.000.000 skrivninger til en adresse
eks kg i snegl mm
ny chipo og du er kørende igen ;-)
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

calle

Re: 4.99 styring er tilsyneladende død - HJÆLP savnes.

Indlæg af calle » 03 jan 2018 20:48

H.S skrev:Hej
hvis dine dat forsvinder ved strøm afbrydelse er det en E2prom fejl i din styre chip
kommer hvis der er mere end 1.000.000 skrivninger til en adresse
eks kg i snegl mm
ny chipo og du er kørende igen ;-)
Hej Henrik.

Jeg synes også, at sneglen føder noget uens, eller også er blæserens lufttilførsel måske uens. Indimellem er bålet lille og fesent, og andre gange er flammen stor og kedelrummet temmelig fyldt med røg. Naturligvis observeret ved 10 procent. Kan det også have noget med chippen at gøre.

Kan jeg opgradere til en bedre chip, eller spiller 4.99 bare max icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

calle

Re: 4.99 styring er tilsyneladende død - HJÆLP savnes.

Indlæg af calle » 03 jan 2018 22:49

Der begynder at tegne sig et billede. Jeg har jo haft problemer denne vinter med ujævn forbrænding. Jeg har haft renset blæser og skiftet blæserkondensator, og det synes jeg umuddelbart løste mit problem. Nu slås jeg med det igen. Jeg har lige været ude og skifte kondensator til intern snegl for 10 min. siden. Hvis det ikke hjælper, må jeg skifte chip. Hvilken chip skal jeg vælge ? Er den lige til at trække ud, eller hvordan gør man ?

Venlig hilsen

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: 4.99 styring er tilsyneladende død - HJÆLP savnes.

Indlæg af H.S » 03 jan 2018 23:02

Tror 4.99R eller N er den sidste der passer i din styring (det er den sidste jeg har set)
her er en video jeg lavede til en kunde engang (en V6 styring) men det samme
https://www.youtube.com/watch?v=-tYzXU6m5ic
måske jeg skal se om jeg har en V7 demo til en god pris ;-)
tror ikke de andre problemer er fra denne fejl andet hvis noget har ændret sig uden du har opdaget det ;-)
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190


Besvar