Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi 1.5 350L

Her kan du skrive en anmeldelse at dit anlæg.
Det kan være stoker, pillefyr, brændekedel, solvarme, oliefyr, vindmølle, solcelle osv.
Forumregler
Følgende skal indgå i beskrivelsen:

1. En overskrift med anlægets officielle handelsnavn og type.
2. Gerne en beskrivelse/gennemgang af anlæget.
3. Gerne hvorfor du valgte dette 'anlæg frem for andre alternativer (fordele/ulemper).
4. Hvor let er driften/betjening af anlæget (herunder påfyldning af brændsel, rengøring af kedel osv.).
5. Beskrivelse af, hvad der eventuelt har været af driftstop, samt grunden hertil.
6. Har du billeder af "vidunderet", vil læserene helt sikkert værtsætte dette. Er dog ingen betingelse.

Vær opmærksom på at alle anmeldelser skal godkendes inden de kan læses. Derfor kan dit indlæg ikke læses umiddelbart efter det er skrevet.
Besvar
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Baxi 1.5 350L

Indlæg af thy » 29 nov 2007 20:16

Jeg købte baxien i 2006 blev sat op i septemper...
Jeg er meget glad for mit valg af baxi, ikke mindst da jeg ikke har haft driftstop i nu,med mindre at tanken er løbet tør

I det daglige er den nem at holde i optimalt kørsel.Når man får sat sig ind i Styringen er det ret enkelt at overskue, ikke mindst hvis man bruger iltstyring. der faktisk er så amart der er 2mueligheder for at indstille den efekt man vil bruge,det giver en fantastisk muelighed for at køre lidt mindre effekt på lav.. end der kræves ved pludselig højt forbrug da styringen ved fald på 6 grader under set punkt automatisk vælger det høje trin og selfølgeligt også går over på lav igen når den har hentet tabet...
det giver en problem fri sommer fyring med minimalt med pausefyring. kan ikke undgå det helt på grund af ydelsen skal have røgtemp over 90grader mindst 1 gang hver 30 minut..

Påfyldning er nemt på grund af den forholdsvis lave højde på magasinet plus lågen kan vendes til begge sider og bagud..

rengøring.. synes jeg er ret nemt siderne i kedel rengøres med en spartel hvor jeg har sat et ca 40 cm skaft på så er det bare lige at skrabe siderne og bagvæg og op under topen af kameret, turbolatorne tages ud efter ca måneds fyring... har stålbørste til boremaskine på 60cm skaft så lige en tur i alle hullerne mens jeg har billig støvsuger fra jemogfix MED pose i, til at suge i en af hullerne, så lige gå hulerne efter med sugern så tar jeg et længere rør der kan nå ind og tage det der liger i røgkassen,så slipper man for at skulle ind fra siden og tømme der.
Bruger askepot til at tage det der er i bunden af kedlen og herden. Hvis jeg tar stenen ud bruger jeg et bræt i pasende længde til at tage den med ,for den er meget varm længe efter der er slukket.
Det lyder omstændigt men det tar ca 20min en gang i måneden

Synes faktisk jeg har et rimeligt lavt forbrug med helårs kørsel brugte jeg 6.5 tons piller
Må dog sige at man skal langt fra standart indstillingerne før det er optimalt indstillet

Brændsel...
Træpiller af god kvalitet kan det nemt køre 14 dage uden tilsyn og der er plads til 6 ugers aske før rensning..
Træpiller af dårligt kvalitet kan køre ca 7 dage så skal det tjækkes hvis det danner slakker asken tømes hver 4uge
Tørvepiller kan køre ca 3-4 dage uden tilsyn om sommern men nu hvor forbruget er ca 20-25 kg ca 2 dage og aske tømning ca 10 dage men det er billigt..
Nitro-x det skal der ses til dagligt på grund af den forholdsvis tunge aske.. men brænder nogenlunde
Har ikke haft noget slakker der har sat fast,kun ligget løst oven i bålet i siderne..
Bruger en ildrager lige til at trække det ud i asken det er ganske nemt...

Brugsanvisningen er meget tung i det,men når man er kommet ind det så er den faktisk god nok,men et par fejl og mangler er der...

Interface ville have været fint..

Har ikke haft behov for at snakke med Baxi... der desvære ikke har nogen suport over nettet

Hvis jeg stod og skulle købe nyt ville jeg ikke være i tvivl ville vælge baxien igen..

Jeg viser gerne frem hvis der er nogle der gerne vil se sådan et fyr i drift..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar