Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tasso B3 + Ja-Stoker.

Her kan du skrive en anmeldelse at dit anlæg.
Det kan være stoker, pillefyr, brændekedel, solvarme, oliefyr, vindmølle, solcelle osv.
Forumregler
Følgende skal indgå i beskrivelsen:

1. En overskrift med anlægets officielle handelsnavn og type.
2. Gerne en beskrivelse/gennemgang af anlæget.
3. Gerne hvorfor du valgte dette 'anlæg frem for andre alternativer (fordele/ulemper).
4. Hvor let er driften/betjening af anlæget (herunder påfyldning af brændsel, rengøring af kedel osv.).
5. Beskrivelse af, hvad der eventuelt har været af driftstop, samt grunden hertil.
6. Har du billeder af "vidunderet", vil læserene helt sikkert værtsætte dette. Er dog ingen betingelse.

Vær opmærksom på at alle anmeldelser skal godkendes inden de kan læses. Derfor kan dit indlæg ikke læses umiddelbart efter det er skrevet.
Besvar
Brugeravatar
alm7100
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18 dec 2007 15:39
Mit fyr: Tasso B3 og JA-Stoker
Areal: 240 m2 ca.
Brændsel: 8mm træ piller
Dagligt forbrug: 35 Kg i Marts.
Geografisk sted: Otterup

Tasso B3 + Ja-Stoker.

Indlæg af alm7100 » 01 feb 2008 09:41

Ja så har vi været på pillen i en uge nu..

Som alle gode historier starter denne også med "Der var engang" hvor vi brugt olie til at fyr med, uh sagde prinsesen kan vi ikke gøre det billiger. Jov da svarede jeg, og gik igang med at ruske nettet igennem.

Vi fandt mange pille brænder, meen kvaliteten, ja sorry, de så noget sølle ud.

Men så på et tidpunkt, faldt jeg over JA-Stoker.dk, Hmm det lå ikke langt herfra, så ned at kikke.

Min første tanke da jeg så den, vav den holder da evigt, solidt dansk håndværk, også er den udviklet i Otterup, der hvor vi bor, forhørte mig rundt omkring ved naboer, hmm den var der mange der havde, enda en der havde en der havde kørt i over 20 år. Yes der var løsningen på prinsessens problemer.

Den blev bestilt hmm 21K Kr. også en slat penge, men skulle kunne betale sig selv hjem efter 2 til 3 år.

Fint var det hele, mange brugte den på en Tasso B3 Kedel og det var jo sådan en vi havde.
Men en Tasso B3 kedel er ikke bare en Tasso B3 kedel, for vores var IKKE en af de nyer, men den gamle slags, med vand fyldt rist, hmm men løsningen blev at vi købte en Ny (gammel) Tasso B3, for den ville passe 100% med alle tilslutningerne.

Det eneste problem, var et hul ca 1,6m dybt, når fat i en kamarat, et spil og nogle strobber. Ud med den gamle olie tank, ned med den "nye" kedel. Vandet af systemet, og så skulle den gamle kedel kobles fra.

Alt gik fint, og den "nye" kedel blev sluttet til, vand på anlæget, montering af pille brænderen, op start, hmm dejligt nemt, kører pillerfrem, noget lampe olie i og en tændstik, 45 min efter, så er der fuld varme på hele huset. Det to os to mennesker fra kl 930 til kl ca 1600 sidste søndag at få det hele op at kører.

Så nu er vi også på pillen. Enda de billige af dem, for vi er nogle stykker der er gået sammen (6 familier) så vi køber hjem i vognlæs, af de løse slags.

Så nu har min prinsesse fået billigt varme, og som alle dejlige prinsesser, elsker de jo også en lykkelig slutning.

I starten var røgen kul sort, men var jo også en nymalet kedel osv, men omkring 4 til 5 timer senere, ja ikke et øje kunne se at vi er på piller. 8 mm piller, men fyret sluger dem helt uden problemer.

Har du nogle spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte mig, og jeg skal svare efter bedste evne.
Med varmest hilsner
Allan Madsen
(Er med udvikler af Stokerbot, får ikke løn for det)
http://www.brandsby.dk


Besvar