Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

KL Combi Stoker 25 kw

Her kan du skrive en anmeldelse at dit anlæg.
Det kan være stoker, pillefyr, brændekedel, solvarme, oliefyr, vindmølle, solcelle osv.
Forumregler
Følgende skal indgå i beskrivelsen:

1. En overskrift med anlægets officielle handelsnavn og type.
2. Gerne en beskrivelse/gennemgang af anlæget.
3. Gerne hvorfor du valgte dette 'anlæg frem for andre alternativer (fordele/ulemper).
4. Hvor let er driften/betjening af anlæget (herunder påfyldning af brændsel, rengøring af kedel osv.).
5. Beskrivelse af, hvad der eventuelt har været af driftstop, samt grunden hertil.
6. Har du billeder af "vidunderet", vil læserene helt sikkert værtsætte dette. Er dog ingen betingelse.

Vær opmærksom på at alle anmeldelser skal godkendes inden de kan læses. Derfor kan dit indlæg ikke læses umiddelbart efter det er skrevet.
Besvar
KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

KL Combi Stoker 25 kw

Indlæg af KimW » 10 mar 2008 18:15

Jeg har skiftet mit oliefyr ud med en Kl Combi Stoker på 25 kw.
Pt opvarmer jeg 200 kvm bolig og om 1 uge opvarmer jeg 100 kvm systue i ombygget stald også.
Mit forbrug lige nu er 32 kilo piller i døgnet (2 sække), og der er meget varmt i huset.

KL Combi Stoker 25 kw koster ca. 25.000 kroner inkl. moms, og der er tjent hjem på ca. 1 år i forhold til olieforbruget.

Det kører rigtig godt, og der er stort set ingen vedligehold.
Askeskuffen tømmes en gang om ugen, og det er det!
Magasinet er på knap 280 liter, så hver 3. dag skal der fyldes piller på, men de 5 minutter er hurtigt overstået.

Hele installationen skete ved en VVS montørs hjælp (tinghusvejens-vvs-engros.dk), så jeg har ikke rørt en finger selv.
Der blev samtidig lavet et nyt fyrrum med skorsten osv, det lavede VVS montøren også.

Se billeder her: viewtopic.php?t=2845


Besvar