Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Benekov R 15 - 2007

Her kan du skrive en anmeldelse at dit anlæg.
Det kan være stoker, pillefyr, brændekedel, solvarme, oliefyr, vindmølle, solcelle osv.
Forumregler
Følgende skal indgå i beskrivelsen:

1. En overskrift med anlægets officielle handelsnavn og type.
2. Gerne en beskrivelse/gennemgang af anlæget.
3. Gerne hvorfor du valgte dette 'anlæg frem for andre alternativer (fordele/ulemper).
4. Hvor let er driften/betjening af anlæget (herunder påfyldning af brændsel, rengøring af kedel osv.).
5. Beskrivelse af, hvad der eventuelt har været af driftstop, samt grunden hertil.
6. Har du billeder af "vidunderet", vil læserene helt sikkert værtsætte dette. Er dog ingen betingelse.

Vær opmærksom på at alle anmeldelser skal godkendes inden de kan læses. Derfor kan dit indlæg ikke læses umiddelbart efter det er skrevet.
Besvar
JesperWS
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26 okt 2010 21:14

Benekov R 15 - 2007

Indlæg af JesperWS » 27 okt 2010 20:40

Hej

Jeg har kigget en del efter gode anmeldelser af stokerfyr og fandt det for Benkoven. For 3år siden købte jeg en R15 primær fordi Liagro umiddelbart fik god anmeldelser og synes at levere en god service. Det har efter min erfaring ikke været tilfældet. Har beskrevet forløbet nedenfor.

Desværre har jeg fået en mandagsmodel med en horde af problemer til følge. Over de tre år har jeg haft 3 service på fyret,

Det første år skiftede Karsten fra Liagro efter uendelig mange forsøg på at få dem til at dukke op både snegl, motor og gear (gear lækker olie og snegl var skæv). Motor og gear gik over garantien, men jeg betalte halvdelen af sneglen (argument var at det var en sliddel, efter 1år???)

Herefter kørte fyret godt, dog virkede rensearmen ikke, silo utæt, isolering var løs og håndtag i ovenlåg smeltet af. Så efter et år bestiller jeg service over Liagros netmail. Jeg vil gerne have rensearmen til at virke inden vinter og toptunet instillinger. Liagro servicemand dukker op dagen efter uden forudgående varsel. Man kan vel ikke klage over hurtig respons. Men jeg kan desværre knapt se, de har været der og intet er blevet rettet (rensearm sidder stadig fast, default instillinger som ikke virker er sat). Hører intet i 2 uger, men regner egentlig med at de kommer tilbage. Ringer og får at vide at der mangler en sten over brændehovedet som burde være en del af fyret. Så skulle armen virke igen. Og desuden stod siloen skæv.
Spørgsmål: hvis siloen står skæv, hvorfor er den så ikke rettet op i forbindelse med service? Jeg har betalt 1700,- og man har forladt stedet med en skæv silo?
Svar: Der var piller i silo
Spørgsmål: Hvordan kan jeg have tømt fyret når I kommer uden varsel?
Svar: Hvis det skal være på den måde skal du tale med Karsten.

Efter utallige kontakter, hvor der intet sker får jeg endelig efter 2 måneder tilsendt den pågældende sten uden regning (efter noget korrespondance). Og det hjælper selvfølgelig ikke på rensearmen. Orker ikke at tage kontakt.

Har købt tornado kit til fyret så det kan køre på korn. Her er dog en lille revne i understen som udvikler sig og revner helt. Køber en ny (1000,-). 2 måneder efter sker det samme. Kontakter Liagro servicemand, som vil tale med Karsten om garanti. Hører intet. Kontakter igen. Igen intet svar. Giver op da mit korn næsten er brugt, og vil ikke riskerer at bestille et nyt læs. Går tilbage til piller

Efter 6måneder begynder snegl at sætte sig fast ca 1 gang om ugen. Hvilket bliver værre og værre. Bestiller service og kræver at de ringer inden, så jeg kan tømme silo og få rettet den op. Får at vide, at de måske kommer en onsdag, men de vil ringe dagen inden. De ringer selvfølgelig ikke, men jeg slukker og tømmer fyret i forventning om at de dukker op, hvilket de gør. Silo bliver rettet, rensearm løsnet og snegl banket på plads. Ok service, men 14dage efter sætter snegl sig fast igen, og problemet er ikke løst. Forsøger at kontakte Karsten (hører om der er garanti på service, da jeg betaler 2timers kørsel). Karsten vil tale med servicemand om, hvad der er gjort, og lover at vende tilbage. Sker intet. 2 dag efter ringer jeg igen. Karsten vil vende tilbage dagen efter. Intet. Ringer igen samme besked. RInger igen dagen efter, samme besked. 4 gange får jeg samme besked. Har nu givet op og forsøger at finde andre som kan hjælpe.

Jeg har ca. brugt 2000,- per år på service og nye reservedele uden at have et fyr som kan køre på normale træpiller i mere en 14dage uden at sætte sig fast og skal skilles ad. Hvis det bare var udgiften, men frustrationen over ikke at kunne stole på, hvad der bliver lovet fra Liagros side er langt værre. De har på intet tidspunkt svaret på e-mail, returneret telefonbeskeder eller telefonopkald.

Jeg er klar over at mange har god erfaring med fyret og Karstens service, men efter min mening skal firmaer vurderes på hvorledes de behandler kunder når ting går galt. Og her kan jeg kun advare mod at handle hos Liagro.

Jeg håber nogen kan have glæde af min erfaring med Liagro Benekov og undgå tilsvarende oplevelser.

Mvh
Jesper


Besvar