Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Strømforbrug MGM

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
misterbobbit14
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09 maj 2016 16:25

Strømforbrug MGM

Indlæg af misterbobbit14 » 09 maj 2016 16:42

Jeg har et MGM Comfort Lux 25 Kw

Har ofte strømafbrydelser og skal derfor have installeret en UPS. Er der nogen der ved hvor stor kapasitet der skal være på UPS`en for at holde fyret gående fra strømafbrydelsen og til Generatoren starter op ( UPS Watt ) ???


xkfc

Re: Strømforbrug MGM

Indlæg af xkfc » 09 maj 2016 20:50

Her er du nok nød til at komme med en del mere information.

Det ville være rart at vide hvor længe generatoren er om at starte og lægge sig ind, og du skal også sikre mod at generatoren og elværket ikke kan lægges ind samtidig for hvis der blot er en lille faseforskydning så er generatoren meget hurtig færdig.

Nu siger jeg det lige ud.. Når du ikke kan regne energibehovet ud så vil jeg slet ikke anbefale at du går i gang med opgaven.. Der skal også laves interlock for det overhovedet er lovligt, der må absolut ikke være mulighed for at generator og elværk kan lægges sammen.

Det smarteste var nok at finde årsagen til strøm udfaldene, og hvis man bare elsker strømudfald icon_cheesygrin.gif så var det smarteste nok at få elektrikkeren til at installere en 230V kombi HFPI/sikring udelukkende til fyret. En sådan kan købes for 260kr, og så skal der trækkes en ledning fra tavlen og til fyret.

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 654
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 24 gange

Re: Strømforbrug MGM

Indlæg af Alex fs » 09 maj 2016 21:05

Når mit står stille tager det 9 watt, idriftsættelse mener jeg det er omkring 35-50 watt. Skal gerne se efter imorgen når det kører igen.

Jeg har kørt mit på en dims til et brændefyr. Sådan en der selv skifter om til et batteri,når strømmen går. Den dims kan klare 100 watt, det går fint.
Naturligvis ikke med eltænderen
Landmand og Jølrøv' af guds nåde


Besvar