Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

så røg styring, måske

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
pendec

så røg styring, måske

Indlæg af pendec » 25 nov 2015 12:56

Nå,
Så satte snegl sig godt fast, da den nok har kørt med for meget varme og ikke kunne komme af med det, og så fortsat med at føde den. Så når den endelig slukkede, så havde træpillerne også sat sig godt fast oppe i toppen ved motor og i snegl rør.

Jeg har lige skilt den hurtigt ad, og ville trække den ud mens den kørte, det gik ikke, da den viklede strøm ledning rundt, og cuttede så ledning på metal til sidst.

Nu er ledning lappet men intet tænder ;(

Så der skal knokles efter fyraften og fejlfindes, der er forhåbentlig en sikring i styring som er gået (håber jeg).
Måske ved nogen allerede? jeg husker ikke og alternativt skal jeg ud og købe ny styring velnok til en formue ;( snøft.


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: så røg styring, måske

Indlæg af kovas » 25 nov 2015 13:28

Hej.
Er der ikke noget med at skottedoktor alias johan falck også laver bio 18?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

pendec

Re: så røg styring, måske

Indlæg af pendec » 25 nov 2015 16:47

Jeg er lige forsat med at undersøge lidt af det, arbejdet havde prioritet her. Det ser ud til at snegl i toppen er ødelagt og stålet rundt om stangen var bøjet indad og knust pillerne på vej op (er set en gang for nogen tid siden før). Så jeg har måtte bøje stålet tilbage, kan ikke svejse det.

Røret er tømt, og nye sikringer til styring løst, så jeg håber det kører i løbet af aften, når jeg har røret i siloen igen. men sikke en gang rod.

Der bliver sgu koldt, når det ikke har kørt i 12timer+ ;(

Måske har nogen på lolland en gammel bio18 med snegl de vil sælge billigt, jeg må se på reservedele nu, har brugt penge på andet nu, så fyret må lige vente lidt med en skiftning selvom det trænger lidt på.


Besvar