Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Varmtvands beholder tilslutning

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
hkpower2315
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17 okt 2017 19:52
Mit fyr: Bio 18
Areal: 240
Brændsel: Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Modtaget likes: 1 gang

Varmtvands beholder tilslutning

Indlæg af hkpower2315 » 17 okt 2017 22:06

Hej alle , jeg vil gerne ha min varmtvands beholder tilsluttet mit bio 18 , eller det er den allerede bare som radiator , men med en eller anden styring , så den ikke blir tømt , når fyret stopper igen ( sommer styring) hvad er jeres erfaringer med sådan en. Rumtermostat-Renkforce-UT300-Mellemstik-40-til-99

Går ud fra der skal en pumpe med ind over :)


pendec

Re: Varmtvands beholder tilslutning

Indlæg af pendec » 17 okt 2017 22:12

Spørgsmålet er om du har den gamle originale styring eller den fra nh bioservice, som ikke dengang havde pumpe kontrol.

Selve løsningen med denne termostat/kontakt, er du forlænger føleren og sætter den føler ned hvor bio18's egen kedel føler sidder.
Når så føler kommer under 55c (som den originale bio18 styring kunne) , så slukkede den din pumpe som er tilsluttet kontakten, og cirkulation stopper
der, og vvb bliver ikke afkølet når andre enheder kalder på varmt vand.

Så den kontakt du henviser skal stå på sluk ved 0-54c , tænd 55-65c (f.eks) , så vil din kedel egentlig også varme lidt hurtigere op, ved ikke hvor meget det hjælper. Mener at på den gamle styring var nedkøling lidt langsommere end opvarmning, så måske..

Det er i hvert fald mit bud her.

hkpower2315
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17 okt 2017 19:52
Mit fyr: Bio 18
Areal: 240
Brændsel: Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Modtaget likes: 1 gang

Re: Varmtvands beholder tilslutning

Indlæg af hkpower2315 » 17 okt 2017 22:30

Ok jeg har den originale styring som fulgte med :)

pendec

Re: Varmtvands beholder tilslutning

Indlæg af pendec » 17 okt 2017 22:32

Så burde du sætte din pumpe direkte på styring , du finder vist info om ben der skal forbindes i manualen, den er vist også her i tråde fra 2007+

Så kan du indstille styring , så pumpen slukker, det var da smart dengang, ikke vvb. prio men smart nok, så varmen ikke stjæles.
jeg mener egentlig der var et ekstra strøm(hun) som du satte styring i, ikke sikker.


Besvar