Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Operation af øjne.. Linseoperation..

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af lamborg » 08 sep 2017 18:28

Pelle nu er du altså nødt til at få et nyt billede på din profil :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af Lintz » 08 sep 2017 19:03

lamborg skrev:Pelle nu er du altså nødt til at få et nyt billede på din profil :-)
hqdefault.jpg
8.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3399
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af pelle » 08 sep 2017 19:10

Lintz skrev:hqdefault.jpg

8.gif
Nøøøj Lintz Hvor er jeg da Ogly. :) Har katten bidt i en håndgranat eller hva icon_cheesygrin.gif
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3399
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af pelle » 16 mar 2019 18:30

Hej..

Lige en opdatering..
Mit syn er stadigvæk perfekt. Det bliver bedre og bedre. Det halo og stjernekaster lys fra modkørende biler er også væk. Jeg har et super langtsyn.Dog kniber det lidt med at se når der ikke er noget ordentligt lys og man skal læse det der står med helt småt. Der kunne en læsebrille jo være god. Jeg fandt dog en lille fin led lommelygte på ebay, man lige kan finde frem. Den fylder intet i lommen og man slipper for brillen, da jeg med lyset kan se helt skarpt. Ja, hvad mere kan man ønske sig. Fagre nye verden . :) Ligteren er for at illustrere størrelsen af lygten. Lygten er super go. :great:
IMG_0590.JPG
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

pendec

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af pendec » 16 mar 2019 18:50

pelle skrev:
16 mar 2019 18:30
Dog kniber det lidt med at se når der ikke er noget ordentligt lys og man skal læse det der står med helt småt. Der kunne en læsebrille jo være god. Jeg fandt dog en lille fin led lommelygte på ebay, man lige kan finde frem. Den fylder intet i lommen og man slipper for brillen, da jeg med lyset kan se helt skarpt. Ja, hvad mere kan man ønske sig. Fagre nye verden . :) Ligteren er for at illustrere størrelsen af lygten. Lygten er super go. :great:
Præcis det, tror jeg ikke du skal bekymre dig om. Jeg har præcis samme problem og haft det i 5-6 år. Der er lige så meget ukontrolleret diabetes type2 i det, som alderdom, desværre kan svingninger forårsage synet i periode bliver værre og det ikke kun er læseafstanden på 20-30cm som er et problem, så kan undertekst på tv på 5 meter, næsten også begynde at påvirkes men jeg får også at vide, at det er alderdom for nogle, når det jo svækkes.
Og enig, lys hjælper rigtig meget, og fik også at vide jeg har måske selv ødelagt syn som yngre ved ikke at arbejde i oplyste områder, og kun sidde ved pc ;(
Nu er der masser af lys omkring mig, og stor pc skærm, stor telefon og hvad man kan gøre for at afhjælpe det og slippe for læsebrillen, og det går egentlig fint.


Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3399
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af pelle » 16 mar 2019 19:51

pendec skrev:
16 mar 2019 18:50
Præcis det, tror jeg ikke du skal bekymre dig om. Jeg har præcis samme problem og haft det i 5-6 år. Der er lige så meget ukontrolleret diabetes type2 i det, som alderdom, desværre kan svingninger forårsage synet i periode bliver værre og det ikke kun er læseafstanden på 20-30cm som er et problem, så kan undertekst på tv på 5 meter, næsten også begynde at påvirkes men jeg får også at vide, at det er alderdom for nogle, når det jo svækkes.
Og enig, lys hjælper rigtig meget, og fik også at vide jeg har måske selv ødelagt syn som yngre ved ikke at arbejde i oplyste områder, og kun sidde ved pc ;(
Nu er der masser af lys omkring mig, og stor pc skærm, stor telefon og hvad man kan gøre for at afhjælpe det og slippe for læsebrillen, og det går egentlig fint.
Ja, lys skal der til :great: Det er jo alders syn jeg har. ( grå stær) Havde + 3 ca. i brillerne.. Var bare træt af at bøje nakken , for at til passe synet. Det gav spændinger og det gjorde ondt. Jeg fik ved linseoperationen nulstillet øjnene. Fik at vide det kunne give efterstær inden for et år og det kunne klares med laserop. Det har dog ikke været tilfældet for mit vedkommende. Så,mit syn vil være perfekt til jeg dør en gang. Hvis ikke jeg fik operationen ville mit syn bare blive dårligere og dårligere. Kommer jeg på hospice engang vil jeg kunne se plejeren knivskarp. Så, håber jeg bare ikke hun er grim.. icon_cheesygrin.gif
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af Troldmand. » 16 mar 2019 20:41

pelle skrev:
16 mar 2019 19:51
Ja, lys skal der til :great: Det er jo alders syn jeg har. ( grå stær) Havde + 3 ca. i brillerne.. Var bare træt af at bøje nakken , for at til passe synet. Det gav spændinger og det gjorde ondt. Jeg fik ved linseoperationen nulstillet øjnene. Fik at vide det kunne give efterstær inden for et år og det kunne klares med laserop. Det har dog ikke været tilfældet for mit vedkommende. Så,mit syn vil være perfekt til jeg dør en gang. Hvis ikke jeg fik operationen ville mit syn bare blive dårligere og dårligere. Kommer jeg på hospice engang vil jeg kunne se plejeren knivskarp. Så, håber jeg bare ikke hun er grim.. icon_cheesygrin.gif
Her i huset er vi heller ikke helt unge mere.
Konen fik sidste år begge øjne lavet for grå stær. Hun kom til at se som en ørn, må jeg sige. Beviset for det skarpe syn, fik jeg kort tid efter operationen ved bordet til aftensmaden.
Jeg sad over for hende, og pludselig kunne jeg fornemme, hun sad og kiggede på mig.
Jeg kiggede tilbage. Du kigger, er der noget særligt, siden du kigger ?
Nej nej - men hvor er du kommet til at se gammel ud. smiley140.gif

Har lige fået mit syn tjekket. Har 100% syn på begge øjne.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3399
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af pelle » 16 mar 2019 20:51

Troldmand. skrev:
16 mar 2019 20:41
Her i huset er vi heller ikke helt unge mere.
Konen fik sidste år begge øjne lavet for grå stær. Hun kom til at se som en ørn, må jeg sige. Beviset for det skarpe syn, fik jeg kort tid efter operationen ved bordet til aftensmaden.
Jeg sad over for hende, og pludselig kunne jeg fornemme, hun sad og kiggede på mig.
Jeg kiggede tilbage. Du kigger, er der noget særligt, siden du kigger ?
Nej nej - men hvor er du kommet til at se gammel ud. smiley140.gif

Har lige fået mit syn tjekket. Har 100% syn på begge øjne.
Jeg er også kommet til at kikke på min kone. Jeg tør nu ikke sige noget.. :oops:
Det er nu også ligemeget. icon_cheesygrin.gif Hun er den bedste kone man kan få.. Og jo hun ser godt ud da. :great:
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Besvar