Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Søger navn på......

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Søger navn på......

Indlæg af Lintz » 04 nov 2017 20:34

Den ledning som lagde henover indkørslen og som fik en klokke til at ringe på en tankstation i "gamle dage".
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 52 gange

Re: Søger navn på......

Indlæg af Flammen » 04 nov 2017 20:53

ved ikke hvad de hedder, men de kan sikkert skaffes hos aluporte forhandler. ses jævnligt brugt i produktionshaller til åbning af adskillelse mellem afdelinger ved aktivering af truck el. stabler

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Søger navn på......

Indlæg af Lintz » 04 nov 2017 20:56

Flammen skrev:ved ikke hvad de hedder, men de kan sikkert skaffes hos aluporte forhandler. ses jævnligt brugt i produktionshaller til åbning af adskillelse mellem afdelinger ved aktivering af truck el. stabler
Okay - Så det er stadig noget som bliver brugt rundt omkring ?

Kom i tanke om efter jeg havde skrevet indlægget om det er samme type som bruges ved trafik-tælling ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1653
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: Søger navn på......

Indlæg af T-mek » 05 nov 2017 09:11

Lintz skrev:Okay - Så det er stadig noget som bliver brugt rundt omkring ?

Kom i tanke om efter jeg havde skrevet indlægget om det er samme type som bruges ved trafik-tælling ?
Hej

Ja, det er stadig i brug rundt omkring.
Søg på (f.eks Ebay): Traffic Inductive Loop Vehicle Detector Signal Control Ground Sensors PD132
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Søger navn på......

Indlæg af Lintz » 05 nov 2017 09:47

T-mek skrev:Hej

Ja, det er stadig i brug rundt omkring.
Søg på (f.eks Ebay): Traffic Inductive Loop Vehicle Detector Signal Control Ground Sensors PD132
Ja - Det havde jeg aldrig gættede på at sådan en hedder :D
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Søger navn på......

Indlæg af Lintz » 05 nov 2017 09:55

Måske jeg lige skulle forklare hvad det er til nu når de åbenbart er til at købe.

Vi bor for enden af en grusvej på ca 300 m - bag os ligger en ejendom som kommunen ejer men stort set ikke bruges. Eller sagt med andre ord, dem som kommer ind af vejen har et ærinde til os eller er bare inde for at snuse. Da vores hus er vendt sådan at vi næsten aldrig befinder os i den del af huset så vi kan se hen af vejen var min tanke at lægge sådan en ledning over vejen som så er tilsluttet en klokke - Altså ligesom i gamle dage på tankstationen. Ved ikke om den som "T-mek" henviser til kan bruges til det.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1653
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: Søger navn på......

Indlæg af T-mek » 05 nov 2017 10:48

Lintz skrev:Måske jeg lige skulle forklare hvad det er til nu når de åbenbart er til at købe.

Vi bor for enden af en grusvej på ca 300 m - bag os ligger en ejendom som kommunen ejer men stort set ikke bruges. Eller sagt med andre ord, dem som kommer ind af vejen har et ærinde til os eller er bare inde for at snuse. Da vores hus er vendt sådan at vi næsten aldrig befinder os i den del af huset så vi kan se hen af vejen var min tanke at lægge sådan en ledning over vejen som så er tilsluttet en klokke - Altså ligesom i gamle dage på tankstationen. Ved ikke om den som "T-mek" henviser til kan bruges til det.
Den jeg henviser til vil kræve at der bliver gravet ledning ned i vejen, som så tilsluttes til detektor.
Ca. ned i 10 cm dybde og gerne 5 til 8 meter pr. m2, denne "spole" vil så ændre karakter når noget metal som en bil køre hen over den og det kan styringen indstilles til at føle og du kan få et signal til din klokke.... Så langt så godt, men det er pokkers til arbejde og der kan over tid opstå fejl på spolen og så skal der graves igen.

Hvorfor ikke lave noget som alt sammen kan monteres uden at skulle grave....

F.eks. på den side af vejen hvor jeres hus ligger kunne monteres en dobbelt fotocelle og det eneste du kan montere på den anden side af vejen er en reflex på en pæl, når så noget bevæger sig igennem fotocellen vil du kunne få et signal som du så kan gøre ved hvad du vil...
Kunne monteres i en passende højde så f.eks hunden ikke kan aktivere den...

Jeg har en liggende her som du kan få til yderst fordelagtig Stokerpro pris (gratis) dog + porto icon_cheesygrin.gif

Forsyning til den: 10 til 30V dc.
Der må max trækkes 200mA på udgang, så der skal et mellemrelæ på til klokke, lampe eller andet...
Max afstand mellem fotocelle og reflex: 6 meter.
IMG_1256.JPG
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Søger navn på......

Indlæg af Lintz » 05 nov 2017 12:17

T-mek skrev:Den jeg henviser til vil kræve at der bliver gravet ledning ned i vejen, som så tilsluttes til detektor.
Ca. ned i 10 cm dybde og gerne 5 til 8 meter pr. m2, denne "spole" vil så ændre karakter når noget metal som en bil køre hen over den og det kan styringen indstilles til at føle og du kan få et signal til din klokke.... Så langt så godt, men det er pokkers til arbejde og der kan over tid opstå fejl på spolen og så skal der graves igen.
Det var også det jeg var lidt bange for da jeg søgte på E-bay og så denne tynde ledning. Den lignede ikke umiddelbart en som kunne køres på.
T-mek skrev:Hvorfor ikke lave noget som alt sammen kan monteres uden at skulle grave....

F.eks. på den side af vejen hvor jeres hus ligger kunne monteres en dobbelt fotocelle og det eneste du kan montere på den anden side af vejen er en reflex på en pæl, når så noget bevæger sig igennem fotocellen vil du kunne få et signal som du så kan gøre ved hvad du vil...
Kunne monteres i en passende højde så f.eks hunden ikke kan aktivere den...

Forsyning til den: 10 til 30V dc.
Der må max trækkes 200mA på udgang, så der skal et mellemrelæ på til klokke, lampe eller andet...
Max afstand mellem fotocelle og reflex: 6 meter.

IMG_1256.JPG
Lyder som en udemærket ide.
Vil det dermed sige at hvis jeg trækker et f.eks 5 ledet kabel ned til hvor den evt. skal stå. ( cirka 40 m fra hus ) og bruger to af lederne til strøm og en til jord og så bruger en eller to ledninger retur til signal så burde det virke ?

T-mek skrev:Jeg har en liggende her som du kan få til yderst fordelagtig Stokerpro pris (gratis) dog + porto icon_cheesygrin.gif
Jamen - Hvorfor har du ikke sendt den endnu icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1653
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: Søger navn på......

Indlæg af T-mek » 05 nov 2017 12:27

Har lige loddet relæ på, det virker fint, du skal bare forsyne den med 12V DC.
5 leder er en god ide, før 230V + jord ud til hvor det skal bruges og placer 12V DC forsyning og fotocelle her.
Så har du 2 "signalledninger" retur til huset du kan bruge som du har lyst.

Sendt den.... har ikke din adresse = send PB
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Søger navn på......

Indlæg af Lintz » 05 nov 2017 12:30

T-mek skrev:Har lige loddet relæ på, det virker fint, du skal bare forsyne den med 12V DC.
5 leder er en god ide, før 230V + jord ud til hvor det skal bruges og placer 12V DC forsyning og fotocelle her.
Så har du 2 "signalledninger" retur til huset du kan bruge som du har lyst.

Sendt den.... har ikke din adresse = send PB
Det er nemt nok - Bare send til "Lintz" - Østhimmerland nr. 102 icon_cheesygrin.gif





PB sendes.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar