Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skelpæl

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Trundetrundesen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 dec 2017 09:34

Skelpæl

Indlæg af Trundetrundesen » 15 dec 2017 09:44

Hej,
Er der nogen herinde der ved hvordan man skal forholde sig hvis én skelpæl er blevet væk?
Jeg har haft besøg af skraldefolkenes store lastbilhjul i min hæk. Hækken er blevet rejst igen, men skelpælen er væk i mudderet. Kan Jeg kræve at skelpælen bliver sat af en landmåler igen? Eller er det total ligegyldigt da der ikke forefindes krav til skelpælens eksistens? Pælen står langs en privat-fællesvej, så der er umiddelbart ingen risiko for landindvending fra nabo..

Mvh bøgehækkenmedhjulmærker


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Skelpæl

Indlæg af Lintz » 15 dec 2017 09:51

Trundetrundesen skrev:Hej,
Er der nogen herinde der ved hvordan man skal forholde sig hvis én skelpæl er blevet væk?
Jeg har haft besøg af skraldefolkenes store lastbilhjul i min hæk. Hækken er blevet rejst igen, men skelpælen er væk i mudderet. Kan Jeg kræve at skelpælen bliver sat af en landmåler igen? Eller er det total ligegyldigt da der ikke forefindes krav til skelpælens eksistens? Pælen står langs en privat-fællesvej, så der er umiddelbart ingen risiko for landindvending fra nabo..

Mvh bøgehækkenmedhjulmærker
Hvis skraldefirmaet erkender de har lavet en fejl skal de vel også rette op på misæren så det var som før.
Det være sig hæk og skelpæl.

Det er min umiddelbare mening og så er det vel ligegyldig om hvad som er blevet ødelagt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Trundetrundesen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 dec 2017 09:34

Re: Skelpæl

Indlæg af Trundetrundesen » 15 dec 2017 11:44

Hej Lintz,

Det har de også vedkendt, bare ikke udført.
Så Jeg vil selvfølgelig få dem til at placere skelpælen igen. Jeg er bare i tvivl om man selv må placere den? Skal skraldefirmaet bekoste en landmåler, eller må de placere den sådan cirka som før?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Skelpæl

Indlæg af Lintz » 15 dec 2017 14:39

Trundetrundesen skrev:Hej Lintz,

Det har de også vedkendt, bare ikke udført.
Så Jeg vil selvfølgelig få dem til at placere skelpælen igen. Jeg er bare i tvivl om man selv må placere den? Skal skraldefirmaet bekoste en landmåler, eller må de placere den sådan cirka som før?
Efter min mening er det bedre at der ingen skelpæl er end at den står forkert.
Ved en evt. tvist med din nabo hvor det drejer sig om skel ( Nu lyder det til at der ingen problemer er i dit tilfælde ) så kan det jo være meget vigtigt at vide hvor skel præcist er.

Jeg vil ikke sige hvor hårdt du kan gå til skraldefirmaet for at de skal placerer skelpæl igen - Det har jeg ingen eksakt viden om men mener stadig at det man ødelægger må man lave igen.
Måske et lille opkald til et landmålerfirma kan afklare hvor hårdt du skal gå til dem.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar