Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

kedlen er 199,9 grader varmt

Spørgsmål vedr. Boink samt det tilbehør der laves til Boink pillefyret
Besvar
Trucxa
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16 okt 2008 21:08
Mit fyr: Boink pillebrænder på opop kedel
Areal: 140
Brændsel: træpiller RW
Dagligt forbrug: 25-38
Kontakt:

kedlen er 199,9 grader varmt

Indlæg af Trucxa » 27 dec 2008 20:41

Min boink brænder som efterhånden er 3 måneder gammel er begyndt at være mærkelig. Når pc med stoker pro er sluttet til skriver den at kedlen er 199,9 grader varm og stopper fyret. Det sker selvfølgelig nu når der er frost og jeg lige har fået monteret den nye vandvarmer. Men altså jeg har en opgave, jeg skal have min boink brænder til at køre igen helst hurtigst muligt. Selvom det føles som om jeg er den eneste der har en boink brænder så vil jeg gerne høre om der er nogen der kan hjælpe :roll:


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: kedlen er 199,9 grader varmt

Indlæg af thoken » 27 dec 2008 21:11

Hej!
Du er absolut ikke den eneste der har en boink brænder, der er solgt temmelig mange af dem!
Kan du ikke få den startet igen når du afkobler stokerkontrol og slukker og tænder for strømmen til brænderen?
Kan måske være en fejl i kommunikations chip(rs232), sidder den rigtigt i soklen(jeg ved ikke helt hvordan den monteres på en boink, for den har jo styringen siddende i brænderen, i modsætning til scotte og woody)!
Hvis du ikke kan få den genstartet, så lyder det lidt som om kedel temperatur føleren er defekt!
Hvor i landet bor du?


mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Trucxa
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16 okt 2008 21:08
Mit fyr: Boink pillebrænder på opop kedel
Areal: 140
Brændsel: træpiller RW
Dagligt forbrug: 25-38
Kontakt:

Re: kedlen er 199,9 grader varmt

Indlæg af Trucxa » 27 dec 2008 21:26

Jeg bor i randers. Lige nu kører brænderen uden stokerpro tilkoblet. Kan det være en chip eller kan det være seriel-porten

jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: kedlen er 199,9 grader varmt

Indlæg af jni » 27 dec 2008 22:50

jeg havde samme problem, det skyltes en kortslutning ved ledningsforbindelser på print (altså intet med stokerpro, kabel eller pc). To kordeler fra ledninger rørte ved hinanden (der er vist ikke mange elektikere ansat hos nbi, de har ihvertfald ikke hørt om tyller). Hvis problem ikke skyldes Stokerpro, kabel eller pc, er det bedste er dog at tage ting enkelt vis, dvs at når fejl optræder så start med at pille stik af til brænder, og se om fejl forsvinder, så åben styrekasse og se om der er åbenlyse kortslutninger, herefter kan komponenter som termofølere, fotocelle mm demonteres en af gangen, for at se om fejl forsvinder (men du ku da lige checke kabel til pc)
mvh jesper

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: kedlen er 199,9 grader varmt

Indlæg af thoken » 27 dec 2008 23:23

Trucxa skrev:Jeg bor i randers. Lige nu kører brænderen uden stokerpro tilkoblet. Kan det være en chip eller kan det være seriel-porten
Så er det ikke kedelføleren der er defekt, hvis det kun er når pc er tilkoblet!
Så tror jeg jni har fat i nogle af de rigtige ting! Er forbindelserne i orden til pc, og hvad med kommunikations chip?

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html


Trucxa
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16 okt 2008 21:08
Mit fyr: Boink pillebrænder på opop kedel
Areal: 140
Brændsel: træpiller RW
Dagligt forbrug: 25-38
Kontakt:

Re: kedlen er 199,9 grader varmt

Indlæg af Trucxa » 29 dec 2008 09:47

Jeg tror at jeg har fundet fejlen og må desværre indrømme at det var en fejl 40 ( 40 centimeter fra fyret) der var skyld i at den ikke ville det ene eller det andet. Det store sorte stik sad kun halvt i og pillebrænderen fik ikke ordentligt strøm så den bippede og målte forkert. Jeg må takke for de gode råd, som fik mig igang igen. Jeg ønsker alle herinde et godt og varmt nytår.
Mvh Trucxa

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: kedlen er 199,9 grader varmt

Indlæg af thoken » 29 dec 2008 11:15

Trucxa skrev:Jeg tror at jeg har fundet fejlen og må desværre indrømme at det var en fejl 40 ( 40 centimeter fra fyret) der var skyld i at den ikke ville det ene eller det andet. Det store sorte stik sad kun halvt i og pillebrænderen fik ikke ordentligt strøm så den bippede og målte forkert. Jeg må takke for de gode råd, som fik mig igang igen. Jeg ønsker alle herinde et godt og varmt nytår.
Mvh Trucxa

Hej!
Det er en ærlig sag at begå en fejl, tak fordi du melder tilbage, så tråden bliver rundet ordentligt af :great:

Godt nytår

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: kedlen er 199,9 grader varmt

Indlæg af Bop » 30 dec 2008 07:17

:great: :great: icon_cheesygrin.gif Det er da godt det kun var det fejl kan alle jo begå altid nemt at se bagefter Godt Nytår


Besvar