Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

RW Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give RW træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
26
52%
9 Stjerner
6
12%
8 Stjerner
3
6%
7 Stjerner
2
4%
6 Stjerner
7
14%
5 Stjerner
1
2%
4 Stjerner
1
2%
3 Stjerner
0
Ingen stemmer
2 Stjerner
2
4%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
2
4%
 
Afgivne stemmer: 50

Vyffe
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 16 sep 2014 21:11
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 278 + 278 værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7160
Dagligt forbrug: 20 kg
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: RW Træpiller

Indlæg af Vyffe » 01 maj 2016 09:51

Har brændt 2 paller 8 mm RW af sidste vinter. Det er klart de bedste træpiller jeg har prøvet. Karakter 10.
Har prøvet GP, RW, F1 og Stampemøllen. Er mest tilfreds med RW og mindst tilfreds med Stampemøllen.
Er ved at købe piller til næste sæson; det bliver 6 tons Fabich Standard træpiller til 1159/tons og 150 kr pr/pll for fragt. Vil prøve et læs af det billigste jeg kan finde :)
"Viljen til at ville, skaber evnen til at kunne"


lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af lille_smed » 09 okt 2016 12:58

så fik jeg sat ild i rw træpiller , ( gule poser).. jeg har da aldrig oplevet en pille være så elendig, den slagger helt vildt meget og lugter af brændt plastic.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af MortenW » 09 okt 2016 14:23

lille_smed skrev:så fik jeg sat ild i rw træpiller , ( gule poser).. jeg har da aldrig oplevet en pille være så elendig, den slagger helt vildt meget og lugter af brændt plastic.
Kan ikke være mere enig :great:

Har prøvet nogen gange og sortere en pose, for at konstatere hvor meget smuld der er i en pose RW træpiller. Hver gang har jeg kunne fylde et "typisk senneps glas" op med smuld. Det svare næsten til et "mælke karton smuld" ved 8 sække. Plastik lugt har jeg også, så hvad det er i de poser på nogen kunne svare på :|

Alt det der med hælde olie oven i pille beholderen, hjælper ikke en pind!

TT45
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14 okt 2016 02:25

Re: RW Træpiller

Indlæg af TT45 » 14 okt 2016 02:59

Vyffe skrev:Har brændt 2 paller 8 mm RW af sidste vinter. Det er klart de bedste træpiller jeg har prøvet. Karakter 10.
Har prøvet GP, RW, F1 og Stampemøllen. Er mest tilfreds med RW og mindst tilfreds med Stampemøllen.
Er ved at købe piller til næste sæson; det bliver 6 tons Fabich Standard træpiller til 1159/tons og 150 kr pr/pll for fragt. Vil prøve et læs af det billigste jeg kan finde :)

Hvis du ikke har bestilt dem endnu skal du vide at de er helt brune og ikke egner sig til pillefyr med nedfald. Jeg har prøvet dem i mit Bio Max 30 pillefur
Og føj for den der kom helt sort røg op af skorstenen og det lugtede slæt ikke af brændt træ! Det lugtede faktisk nærmer lidt henefter dieselrøgen fra min gamle traktor!! Jeg ved ikke hvad der er i dem men jeg vil gætte på at de er presset af det bark der skrældes af de stammer de laver de gode rene piller af.
Jeg tror kun at Fabich Standart egner sig til Stokerfyr. Men Fabich First Class derimod brænder fint mit fyr efter lidt justering ned i luften og pille mængde.

Thomsus
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 67
Tilmeldt: 04 sep 2013 10:08
Mit fyr: Scotte 16KW m/Blackstar kedel
Areal: 215
Brændsel: Barlinek 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 3230
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: RW Træpiller

Indlæg af Thomsus » 10 maj 2017 09:19

Jeg syntes RW træpillerne var ganske udmærkede. Poserne er jeg enig med jer andre i, er noget billigt skrammel, idet jeg flere gange oplevede at mine fingre gik igennem, hvis jeg glemte at være forsigtig ved håndtering. Så tynder poser har ingen af de andre fabrikater jeg har erfaring med, anvendt.
Konklusion: Udmærkede piller, men irriterende poser, til samme pris som Barlinek, derfor køber jeg ikke RW igen.


bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af bennylar » 10 maj 2017 11:03

Har lige brændt 1.5 palle RW af og ingen problemer, ikke mere smuld end i barlinek og flexheat.. vil sige mindre aske og ingen slagger af betydning. .

barlinek kommer også meget tynde poser og de er ikke svejst godt nok , ikke de sidste 2 paller da, men RW er også tynd i plast.
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af Hemhems » 30 jun 2017 10:28

Hej

Jeg bruger 5 år gamle 8mm 16kg poser som er ødelagte af fugt og vand, og de brænder egentlig ok, men første opfyldning tror jeg gav mig 15% smuld som pakkede siloen godt til, og i går tog det 1 time at sig smuld fra, og min snegl gik fra 900g i afvejning til 1300g..

Hvordan vejer man bedst af med dårlige piller, det jeg taster ind i min scotte er minus det smuld der er i afvejnings posen og sjusser lidt indenfor 10-25g, da smuldet jo nok ikke giver andet end problemer kontra varme..

Det her er spild af tid at sortere i gennem poserne, men selv poser som virker ok er det meget smuld i, og dette mest pga min opbevaring og jeg har flyttet poserne flere gange, men mener det er spild af penge ikke at sortere smuldet og at bruge poserne, og sorteringen gør også at scotten forbrænder bedre hvilket nok gir sig selv..

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af bennylar » 30 jun 2017 10:51

Kan du ikke bare si smuldet fra..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af Hemhems » 30 jun 2017 11:33

bennylar skrev:Kan du ikke bare si smuldet fra..
Jo det har jeg gjort med 2 poser i går men kæft det tager sin tid med det setup jeg bruger, men skal have en "grill" med større huller, da min rist lidt for finmasket og gider heller for mange små stykker der efterlades..

pendec

Re: RW Træpiller

Indlæg af pendec » 30 jun 2017 11:37

Når jeg har skulle tømme silo, så har jeg brugt et stort stykke fluenet (ca. 2-3mm masker), så får man taget godt fat og hurtigt fjernet det værste smuld på kort tid. Det er så max 12-13 sække som skal man skal igennem, så er silo tom :)


Besvar