Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dlg Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille

Hvor mange Stjerner vil du give Dlg træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
5
11%
9 Stjerner
10
23%
8 Stjerner
13
30%
7 Stjerner
3
7%
6 Stjerner
0
Ingen stemmer
5 Stjerner
6
14%
4 Stjerner
0
Ingen stemmer
3 Stjerner
5
11%
2 Stjerner
2
5%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 44

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Dlg Træpiller

Indlæg af Torpet » 27 mar 2012 19:11

Jeg har brugt DLG 8mm piller i tre år nu. Jeg bor blot 200m fra DLG i Sakskøbing, så de har leveret gratis. Hvert år har jeg lavet en skriftlig aftale med dem og har fået 5 paller leveret. Først 2 og så een per måned. Pillerne syntes jeg er af en ret god kvalitet, sammenlignet med nogle tyske jeg forsøgte mig med, men DLG er ret så irriterende at handle med. Sidste år tog de lige pludselig et leveringsgebyr på 200 kr for den sidste palle! Og så i år brillierede de igen ved at lægge opkræve pallegebyr på 81 kr. for den sidste palle. Det er et ret så underligt firma at handle med, idet man kan lave en skriftlig aftale med afdelingslederen og så vil deres kassedame bare ændre på beløbene på ovenstående måde. Betalingen er over BS, så man kan selvfølgelig afvise betalingen, men så ved jeg de forlanger et ekstra gebyr for sen betaling osv. Den eneste udvej vil være at køre sagen med sagfører, men den vej er jo ikke smart for så små beløb, så det egentlige svar er at søge en anden leverandør. Altså må jeg se at finde en lignende god kvalitets træpille før næste sæson. Jeg har sikret mig at have lagerplads nu, så jeg kan aftage 5 paller på een gang, hvis det skulle være billigere.
Prisen jeg havde kontrakt på i år var på kr. 2,05 per kg i 16 kg poser. Pallerne havde 896 kg hver, så ialt var der 4480 kg til ialt kr. 9184. Nå ja, så lige + den palleafgift på kr. 81 for den sidste palle.
Hvis nogen skulle have et forslag med en leverandør hernede omkring Nyk F/Lolland. Altså nogle gode piller til en fair pris?
Lidt ærgerligt at de opfører sig på den måde, da pillerne er ret gode og det er handy at have sin leverandør så tæt på, men jeg tror nok jeg rent principelt må se at finde en anden leverandør (lidt selvrespekt og stædighed :).
Nogle forslag?
Mvh Torpet


Futte
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 158
Tilmeldt: 15 feb 2008 17:32
Mit fyr: Scotte 10 Kw, Blackstar, semirens, V 6,7
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: Ca. 5
Geografisk sted: Syd Fyn, 5771

Dlg Træpiller

Indlæg af Futte » 27 mar 2012 19:29

Jeg er også kommet frem til at skifte leverendør.
Efter fund af skruer i pillerne. Og dårlig behandlig.

Brugeravatar
marbjergper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 jan 2010 11:29
Mit fyr: mgm comfort 15
Areal: 150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Årligt forbrug: 5-6t
Geografisk sted: Hedehusene
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 5 gange

Dlg Træpiller

Indlæg af marbjergper » 28 mar 2012 06:08

hej, det samme her,sidste palle var der utroligt meget smul i såjeg prøver nogle svenske nu de er rigtig gode i forhold til dlg'erne.
mvh Per 8)

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Dlg Træpiller

Indlæg af timkenneth » 28 mar 2012 07:42

har kun kørt 2 paller igennem 8 mm. af dlg pillen. 1 palle sidste sæson og 1 denne sæson og må sige at kvaliteten er anderledes. denne sæson. jeg synes dog brændværdien er den samme, men det er svært at sige i min stoker der er ret ligeglad hvad den kører igennem samt at det langt fra er primær brændselskilde.

men er DLG ikke største importør at piller? mener at de får et par meget store skibe ind ved Århus hvert år, som udgør piller til DLG og en del andre mindre grossister.

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Dlg Træpiller

Indlæg af Torpet » 28 mar 2012 09:47

jo, Jeg har fået fortalt af en afdelingsleder i DLG, at de nogle gange ikke har nok træpiller fra Danmark og så supplerer med tyske indkøbte piller. Jeg opdagede et tysk stempel på en pose der gav slagger og ret så meget aske og gik hårdt på ham. Han påstod at de tester den slags piller ret så meget først, fordi de markedsfører dem som værende af dansk kvalitet, men han indrømmede altså at de faktisk var tyske. Interessant, ikke?


timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Dlg Træpiller

Indlæg af timkenneth » 28 mar 2012 12:17

Torpet » 28 Mar 2012, 09:47 skrev:jo, Jeg har fået fortalt af en afdelingsleder i DLG, at de nogle gange ikke har nok træpiller fra Danmark og så supplerer med tyske indkøbte piller. Jeg opdagede et tysk stempel på en pose der gav slagger og ret så meget aske og gik hårdt på ham. Han påstod at de tester den slags piller ret så meget først, fordi de markedsfører dem som værende af dansk kvalitet, men han indrømmede altså at de faktisk var tyske. Interessant, ikke?
ja det lyder ikke helt tilfredsstillende med mindre kvaliteten er i orden. hvis jeg ikke kan handle prisen pr. kg ned til næste fyrringssæson finder jeg også en anden leverandør til den ene palle jeg ksla have, hehe. handler bare så meget andet hos DLG/land og fritid, så det lagde lige til højrebenet.

min onkel kører trækker/badekar for DLG og han har et par gange været med til at tømme et skib med piller, og de bliver kørt alle mulig andre steder hen end DLG foderstoffer, så DLG pillen kan med rette stødes på i andre indpakninger end lige DLG's.

Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

Dlg Træpiller

Indlæg af ktm » 28 mar 2012 12:30

De piller jeg har fået i denne sæson, har været ret stabile mht smuld. Tidligere år har der ind imellem været ret meget smuld.

I fjor fik jeg lige pludselig nogle paller med superhårde piller, langt hårdere end Stampemøllens. Jeg måtte simpelthen opgive dem og læsse resten på traileren og få dem byttet til nogle andre.

Jeg er i øvrigt meget forpisset over deres politik med paller og har ført alenlange diskussioner med dem, endda på direktionsplan, men selvfølgelig til ingen verdens nytte.
Jeg oplever at få leveret piller på plumrådne og ødelagte paller, så det er næste umuligt at holde sammen på stakken og flytte dem med palleløftevognen. Men alligevel påstod denne salgsdirektør, jeg korresponderede med, at de brugte kun nye EURpaller 2 gange og derefter var de slidt op. Derfor får man kun refunderet 50%!! Det var faktisk det der ophidsede mig allermest, at han troede at han kunne binde mig en så tyk løgnehistorie på ærmet. :x

Det er jo en måde at skjule den rigtige pris på, og hvor mange glemmer så ikke at få returneret disse paller og på den måde bliver snydt for 125 kr. pr. palle?
mvh
ktm

Brugeravatar
NuIgen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 10 apr 2012 13:11
Mit fyr: Passat C4 fra 96
Areal: ca 650 - 700
Brændsel: mest træpiller
Årligt forbrug: 20-25 tons
Geografisk sted: Sydøst DK

Dlg Træpiller

Indlæg af NuIgen » 23 apr 2012 14:30

Kørte med DLG nogle sæsoner - blæst ind - mellem 6 og 18 tons.
I starten var det ok - senere blev det noget juks.
Enormt meget smuld, betonklumper i træpillerne (valnød til clementin str) da chaufføren så tilsidst også fyldte ved siden af og blæste piller ud over hele mit loftrum - uden at give besked eller gøre rent var det slut. Det er nu nogle år siden.

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Dlg Træpiller

Indlæg af Ugelvig » 18 sep 2012 12:27

DLG, Land og Fritid, SAF... Kært barn har mange navne :)

Jeg har gode erfaringer med deres 6 mm pille, der bruges i vores træpille brændeovn i stuen. Det er af mærket Ecofire Minnie og kan slet ikke lide hårde piller, langer piller, smuld, aske eller andet. Indtil nu har det kun været Flex Heat, der har virket i denne ovn. Men de første 1.000 kg af DLG piller har kørt uden problemer. Glæder mig til de næste 1.000 kg. :)
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Brugeravatar
marbjergper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 jan 2010 11:29
Mit fyr: mgm comfort 15
Areal: 150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Årligt forbrug: 5-6t
Geografisk sted: Hedehusene
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 5 gange

Dlg Træpiller

Indlæg af marbjergper » 22 sep 2012 09:42

hej, vil lige høre hvordan det er med smuld i deres piller nu? sidst jeg købte dem var der temmelig meget i,så jeg skiftede til ystad istedet for de var helt fri for smul men de kan ikke købes hos den samme mere.han kan levere dlg og derome nu så jeg er lidt itvivl hvad der skal vælges.vmh Per :write:


Besvar