Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

RW Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give RW træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
26
52%
9 Stjerner
6
12%
8 Stjerner
3
6%
7 Stjerner
2
4%
6 Stjerner
7
14%
5 Stjerner
1
2%
4 Stjerner
1
2%
3 Stjerner
0
Ingen stemmer
2 Stjerner
2
4%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
2
4%
 
Afgivne stemmer: 50

Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Re: RW Træpiller

Indlæg af Brian B » 24 maj 2015 14:33

Hmm er de steget ? har lige givet 1439 ved Madsen de kom i tirsdags
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx


newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af newpas » 24 maj 2015 16:51

Det er nok momsen der gør det. Min pris er en bindslevpris.

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Re: RW Træpiller

Indlæg af knaldhatte » 22 nov 2015 21:32

sendingen af 3 tons sidste år brændte fantastisk. Ikke en eneste kage, faktisk en helt fantastisk pille. MEN

så fik jeg sendingen til denne vinter nye 3 tons RW. Fra den første pose af har de brændt af H til. Rent ud sagt det er nogle lorte piller. Har afvejet flere gange, ingen udsving der. Fyret justeret ind 10,50,100 og løbende lidt op eller ned for blæser. Jeg kan slet ikke undgå kage. Det bliver en meget hård kage, som bonus er kagen GRØN indeni dvs. der er noget i pillen der ikke hører til. Jeg har kun 1 problem nu. Jeg har 3 tons der skal fyrres af :(

Indlægget er skrevet efter brændt ca. 300kg for ikke drage forhastet konklusion. Fyret har også været total skilt og renset i alle huller og kroge, for udelukke noget galt med luft tilførelse

Kagen dannes på under 10kg piller, kompressoren tager dog som regel kagen, og fyrer den i pille kassen. Nogle gange får den dog ikke hele kagen med, der risikere jeg så nogle sorte piller i askeskuffe pga kage fylder for meget.

Det er sidste gang jeg brænder RW. Kan læse nogle andre har haft samme problem med German pellets efter jeg skrev det her. Så måske en helt 3. pille næste gang. Jeg må undersøge hvad der dur. Måske er træ kvaliteten bare droppet i år på nogle mærker.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af newpas » 23 nov 2015 22:28

Hvis du kan få dem sendt nordpå til rimelige penge kan jeg da godt aftage dem:

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af Bigfoot » 24 nov 2015 16:53

knaldhatte skrev:sendingen af 3 tons sidste år brændte fantastisk. Ikke en eneste kage, faktisk en helt fantastisk pille. MEN

så fik jeg sendingen til denne vinter nye 3 tons RW. Fra den første pose af har de brændt af H til. Rent ud sagt det er nogle lorte piller. Har afvejet flere gange, ingen udsving der. Fyret justeret ind 10,50,100 og løbende lidt op eller ned for blæser. Jeg kan slet ikke undgå kage. Det bliver en meget hård kage, som bonus er kagen GRØN indeni dvs. der er noget i pillen der ikke hører til. Jeg har kun 1 problem nu. Jeg har 3 tons der skal fyrres af :(

Indlægget er skrevet efter brændt ca. 300kg for ikke drage forhastet konklusion. Fyret har også været total skilt og renset i alle huller og kroge, for udelukke noget galt med luft tilførelse

Kagen dannes på under 10kg piller, kompressoren tager dog som regel kagen, og fyrer den i pille kassen. Nogle gange får den dog ikke hele kagen med, der risikere jeg så nogle sorte piller i askeskuffe pga kage fylder for meget.

Det er sidste gang jeg brænder RW. Kan læse nogle andre har haft samme problem med German pellets efter jeg skrev det her. Så måske en helt 3. pille næste gang. Jeg må undersøge hvad der dur. Måske er træ kvaliteten bare droppet i år på nogle mærker.
Underligt.... jeg har fået 7 tons leveret og kørt med dem et par måneder nu. Ingen problemer overhovedet. Hverken aske eller slagger.
De brænder virkelig fint her ved mig.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Re: RW Træpiller

Indlæg af knaldhatte » 24 nov 2015 17:32

Da jeg kørte med german pellets skrev nogle de gav meget kage. Der havde jeg ikke det mindste. Så tror måske pillerne kan variere efter gang til gang.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af MortenW » 27 feb 2016 10:20

knaldhatte skrev:sendingen af 3 tons sidste år brændte fantastisk. Ikke en eneste kage, faktisk en helt fantastisk pille. MEN

så fik jeg sendingen til denne vinter nye 3 tons RW. Fra den første pose af har de brændt af H til. Rent ud sagt det er nogle lorte piller. Har afvejet flere gange, ingen udsving der. Fyret justeret ind 10,50,100 og løbende lidt op eller ned for blæser. Jeg kan slet ikke undgå kage. Det bliver en meget hård kage, som bonus er kagen GRØN indeni dvs. der er noget i pillen der ikke hører til. Jeg har kun 1 problem nu. Jeg har 3 tons der skal fyrres af :(

Indlægget er skrevet efter brændt ca. 300kg for ikke drage forhastet konklusion. Fyret har også været total skilt og renset i alle huller og kroge, for udelukke noget galt med luft tilførelse

Kagen dannes på under 10kg piller, kompressoren tager dog som regel kagen, og fyrer den i pille kassen. Nogle gange får den dog ikke hele kagen med, der risikere jeg så nogle sorte piller i askeskuffe pga kage fylder for meget.

Det er sidste gang jeg brænder RW. Kan læse nogle andre har haft samme problem med German pellets efter jeg skrev det her. Så måske en helt 3. pille næste gang. Jeg må undersøge hvad der dur. Måske er træ kvaliteten bare droppet i år på nogle mærker.
Har fuldstændig samme problem som dig :great:

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af Flemming DJ » 27 feb 2016 11:23

knaldhatte skrev:Da jeg kørte med german pellets skrev nogle de gav meget kage. Der havde jeg ikke det mindste.
Det kan skyldes indstillinger på det enkelte fyr.
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Ginge
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 08 mar 2014 08:36
Mit fyr: BS1016 - 10kw
Areal: 168
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Modtaget likes: 2 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af Ginge » 28 feb 2016 07:54

Der er bare nogen sendinger der er dårlige. Jeg har altid fyret med greenwood, men sidste palle jeg fik og har gang i nu, kager også.
Sidste gang de lavede samme nummer, skiftede jeg som forsøg risten ud med en ny, og vupti..... problem løst.
Det er en nbe blackstar jeg har. Det er som om overfladen bliver ru og det brændte aske hænger ved overfladen.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af MortenW » 29 feb 2016 20:02

I november 2015 købte vi 6 tons RW piller hos Pillemadsen i Tyskland. Det er tredje gang vi køre med RW pillen. Vi har været ganske tilfredse - ellers, MEN den sidste sending vi købte har ganske enkelt været for dårlige.

Plastik blandt pillerne (ligner plastik rester fra de gule poser)
Under fyring lugter det til tider af plastik eller lim.
Ekstern snegl stopper.
Meget smuld, mere end der plejer at være. (Har måtte tømme og rense pillebeholder hver 3 uge).
Dårlig forbrænding, - ubrændte piller med dårlig økonomi til følge. (Løst nu, med hjælp fra brugere på Stoker Pro).
Der ophober sig grønne slagger på herd’en og store kager. (Er løst nu med hjælp fra brugere på Stoker pro).
En enkelt gang har vi fundet et stykker snor viklet om den eksterne snegl i forbindelse med et stop.

Jeg har talt med producenten af RW pillen flere gange, bl.a har han været på besøg i vores hjem og flere samtaler i telefonen.

Besøget var foranlediget af en klage jeg sendte til Pillemadsen, hvor vi klagede over ovenstående.
Mødet startede godt med en god stemning, fik sparket lidt dæk på motorcyklen osv. Men så udviklede mødet sig til den rene farce. RW forsøgte at give alle andre skylden for vores problemer, hvilket medførte at vi måtte stoppe mødet.

Jeg skal sige nu at fyret brænder fint nu, men har måtte afvige fra de “normale” blæser tal hvilket har medført at jeg ikke længere har store kager/slagger ligende på herden.


Besvar