Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

elektrisk problem passat 3BG

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

elektrisk problem passat 3BG

Indlæg af Bigfoot » 26 mar 2017 20:56

Ja jeg deler nu min hovedpine med jer alle sammen.

Jeg har en passat fra 2004, en 1.9 TDi 100hk.

Da jeg starter bilen i morges så virker følgende elementer pludselig ikke:
- Blinklys
- nærlys (alt andet lys virker 100%)
- kabineblæser
- horn

De deler ikke engang en sikring, eller et relæ, alle er hver sin gruppe, og sit element.

Første påbud på andre forummer, lød på komfortmodulet i bunden af førerkabinen. Det er blevet skiftet med et testet modul, og hele kabelnettet er tjekket igennem. Ingen fejl fundet.

Så har jeg haft hele centralelektrikken skildt af og tjekket efter, samt tjekket at der er strøm på alle fødelinjer til elektronikken. Alle er 100%. Jeg har også tjekket alle de store hovedsikringer og hvad der ellers har gemt sig derinde bagved.

Så fik jeg en melding om at tjekke tændingslåsen, som jeg nu har gjort. Bundstykket (multistikket) var smeltet omkring et stikben, og jeg troede mine kvaler var løst. Alle stikben er skiftet til nye og fungerende.
Men fejlene er der stadig.......

Nu sidder jeg så her med tanken om, hvad får sådanne stikben til at smelte? Og er det mit problem.
Men fejlen er kommet som lyn fra en klar himmel, og da jeg kørte i bilen igår aftes var der ingen problemer, og i dag da jeg starter bilen, er det hele bare galt.

What pokker do i do??? :( :( :( :( :(
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: elektrisk problem passat 3BG

Indlæg af Brandsen » 26 mar 2017 22:16

Halløj i forum,

Det lyder som enten komfortmodulet eller tændingslåsen. Er der noget med komfortmodulet sidder
under tæppet i førerkabinen, og dermed udsat for fugt og skidt ? Nå, men det har du forsøgt udskiftet.

Så hælder jeg til, at du er udsat for det der kaldes 'Hitlers hævn' i VW kredse, hvor en defekt i tændingslåsen
giver de mest besynderlige elektriske fejl, som f.eks radioen kører, selv om nøglen er taget ud, men det overvejende
symptom er at intet af følgende virker : horn, varme, lys, viskere, og blinklys.
Hvad med viskerne, virkede de ? Hvis ikke, så gætter jeg på en 'hitlers hævn' ting i tændingslåsen.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: elektrisk problem passat 3BG

Indlæg af Bigfoot » 26 mar 2017 22:23

Jeg er også nået ned til at det er bundstykket i tændingslåsen den er gal med.
Det sjove er jo netop, at fejlsøgning også kan foregå via T-hansens udvalgsliste. Har de stumpen, så er der et marked for den, ergo er der også et problem med den icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

99 kr for et nyt bundstykke, det ville jo være tosset ikke engang at teste det, når nu det hele er splittet af i forvejen.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: elektrisk problem passat 3BG

Indlæg af Brandsen » 26 mar 2017 22:38

Halløj i forum,

Det var dæl'me snedigt, at benytte T.Hansens udvalg, til at se om der generelt er problemer med komponenter !

Ja, for kr 99,- ville jeg også klart forsøge med en udskiftning af bundstykket, for at se om det ikke
afhjælper Hitlers hævn, med sindsyge elektroniske symptomer på alt muligt, der ikke burde have nogen
sammenhæng overhovedet.

Et yderligre symptom vil være at viskerne heller ikke virker, samtidigt med alt det andet der ikke virker.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Re: elektrisk problem passat 3BG

Indlæg af Knaldperlen » 26 mar 2017 23:36

"Hitlers hævn" troede det var når man gassede alle passagerer i bilen med en "sniger" ;-)


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: elektrisk problem passat 3BG

Indlæg af Bigfoot » 27 mar 2017 20:15

problemet er løst.

Det var bundstykket i tændingslåsen der lige var synderen til problemerne.

Men så fik jeg da støvet hele min centralelektrik af i bilen. Så hyggeligt.......... eller noget.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: elektrisk problem passat 3BG

Indlæg af Brandsen » 27 mar 2017 22:49

Halløj i forum,

Fedt du fik problemet løst, Hitlers hævn er dæl'me ikke nem at fejlsøge på, tror den har
drevet mange VW ejere til totalt vandvid i tidens løb. Også fedt bundstykket kunne hentes hos
T.Hansen til beskedne 99,- og at det ikke var nødvendigt at få nøglerne om-programmeret.

Synes jeg hørte om, at problemet ofte opstår, hvis man har haft noget tungt hængende i nøglen mens
den sidder i tændingslåsen, som f.eks et helt nøglebundt, eller et massiv metal logo, etc etc
Skulle det mon være tilfældet hos dig Bigfoot, du har vel ikke en træsko str 52 hængende og dingle
i nøgleringen, eller måske et komplet tig svejseværk ?
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: elektrisk problem passat 3BG

Indlæg af Bigfoot » 28 mar 2017 08:27

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Fedt du fik problemet løst, Hitlers hævn er dæl'me ikke nem at fejlsøge på, tror den har
drevet mange VW ejere til totalt vandvid i tidens løb. Også fedt bundstykket kunne hentes hos
T.Hansen til beskedne 99,- og at det ikke var nødvendigt at få nøglerne om-programmeret.

Synes jeg hørte om, at problemet ofte opstår, hvis man har haft noget tungt hængende i nøglen mens
den sidder i tændingslåsen, som f.eks et helt nøglebundt, eller et massiv metal logo, etc etc
Skulle det mon være tilfældet hos dig Bigfoot, du har vel ikke en træsko str 52 hængende og dingle
i nøgleringen, eller måske et komplet tig svejseværk ?
bruger altså "kun" str 50 icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Men jeg har egentlig en del nøgler i mit bundt. Det kan da godt være at fejlen er at finde der.
Tror dog nærmere at den bil bare skal holdes i stram snor, og skaber den sig mere, så ryger den ud til højre.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar