Nå endnu en nattevagt med minimal forstyrrelse og aktivitets niveau :-)
Tilbage til den lille fortælling, Torsdag nåede vi at svejse benene på, og fredag var der ikke tid til at arbejde på tanken- desværre.
Så Lørdag morgen kl. 07.30 troppede vi op igen i værkstedet og blev enig om, at det kryds vi skulle svejse til toppen af tanken skulle svejses både for oven og neden (på toppen og ned mod tanken, men der var kun 5cm mellemrum) Så vi fik monteret krydset på toppen og hæftet og derefter afmonteret og så svejst på alle sidder.
Det skal siges at krydset er klinket sammen med de 4 ben, således at der ikke er nogen åbne ender fra firkantrørene.
Til at starte var meningen at vi ville nøjes med at svejse et kryds i, i toppen, men for at det ville se ordentligt ud mente min kollega at vi skulle svejse 4 ekstra sider på.
Og ja det ser også meget bedre ud, det ligesom ser "færdigt" ud... Og jeg har jo også en lille idé om at 1000liter tanken skulle så oven på den store tank, således at niveau delingen bliver noget bedre. Så 1000literstanken ville få mere flade at stå på.
Nå men kl. 11.20 blev vi færdig med at svejse og jeg kunne sende min kollega hjem. Så var næste punkt at få rejst tanken op og fyldt den med vand.
Det tog ikke meget langtid at fylde den med vand, ca. 20min eller den tid det tog at rydde op i værkstedet og feje det .
Ingen utætheder og ved 1 bars tryk var der ikke noget at se eller at hører for den sags skyld. Og da det er åben ekspansion er det jo rigeligt.
Men nu var det bare at smide den på traileren og køre hjem med tanken - stroppe - kædetaljer og en hund til at flytte den på.
Så om Søndagen ville mine brødre og far komme forbi for at hjælpe med at flytte den ind i laden og kranen den op og ned i fyrrummet, jeg har desværre ikke nogen billeder af opperationen, men det gik hurtigere og langt mere smertefrit end jeg havde turde håbe.
Hjemme teori
Det er manuelle afspærringsventiler jeg har tegnet på billedet, således det var muligt at køre med 1-2 eller 3 tanken(bare en idé jeg havde da vi lavede setuppet)men her er lige et nyt billede hvor du kan se flowretningen i tankene.
Plummervandet var hurtigt at se i de 2 parallel tanken og ikke langtid efter i den første tank, og jo når vandet havde været igennem VVB så kom det direkte tilbage i akku. tankene, hvilket er med til at ødelægge lag-delingen. Så det skal ændres.
Tror heller ikke at de 100mm skumgummi omkring 1000 literstanken er særlig isolerende.
Men næste omgang billeder kommer i morgen nat, skal til at pakke sammen og hjem i seng.
Vi ses
Atmos DC32S med masse af vand og vakuumrør på vej.
50kvm gravet ud og isoleret, puha, så mangler vi kun 400 mere...