Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Passat bioheat 149

Spørgsmål vedr. BioHeat samt det tilbehør der laves til BioHeat pillefyret
Besvar
Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

Passat bioheat 149

Indlæg af Rassu » 05 mar 2012 21:33

Under renovation af det ny erhvervet hus, røg oliefyret ud, og ville have noget biobrændsel ind i stedet for. Synes dog at det var en jungle at finde det rigtige fyrløsning, for synes ikke at jeg ville have en billig Kina kedel, men efter en del research fald valgt på en Passat bioheat, 149. Da det var en dansk virksomhed, som havde mange års erfaring, i branchen.
Nu har jeg fået gang i kedlen, og har ikke et sekundt fortrudt mit valg, ,vvs'erne, blev færdig i fredags og vi sat den i drift fredag aften, og det var simpelhen så enkelt at fyld magasinet med piller og tryk start, og kedlen har kørt siden og den er helt grå indeni, så den brænder 100% ren. Blev anbefalet fra passat at monter en motorstyret shunt, hvilket virkelig også bare køre, der er aldrig mere end 10 graders forskel mellem retur og fremløb.
Jeg kan KUN varmt anbefale Passat bioheat 149, det er noget der virker.


chopper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28 apr 2011 21:31
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Passat bioheat 149

Indlæg af chopper » 05 mar 2012 21:37

ja jeg har nu også kun oplevet den som en positiv investering. det køre jo bare

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Passat bioheat 149

Indlæg af timkenneth » 06 mar 2012 07:02

Rassu » 05 Mar 2012, 21:33 skrev:Under renovation af det ny erhvervet hus, røg oliefyret ud, og ville have noget biobrændsel ind i stedet for. Synes dog at det var en jungle at finde det rigtige fyrløsning, for synes ikke at jeg ville have en billig Kina kedel, men efter en del research fald valgt på en Passat bioheat, 149. Da det var en dansk virksomhed, som havde mange års erfaring, i branchen.
Nu har jeg fået gang i kedlen, og har ikke et sekundt fortrudt mit valg, ,vvs'erne, blev færdig i fredags og vi sat den i drift fredag aften, og det var simpelhen så enkelt at fyld magasinet med piller og tryk start, og kedlen har kørt siden og den er helt grå indeni, så den brænder 100% ren. Blev anbefalet fra passat at monter en motorstyret shunt, hvilket virkelig også bare køre, der er aldrig mere end 10 graders forskel mellem retur og fremløb.
Jeg kan KUN varmt anbefale Passat bioheat 149, det er noget der virker.
tillykke med det nye fyr, dejligt at få varmen fra biobrændsel. hvordan kan du varmt anbefale et produkt du selv kun har erfaringer med siden fredags og har kørt, hvad små 100 kg piller igennem eller så noget?

10 graders forskel på frem/retur lyder af meget når der er shunt på. hvad er det for en? har passat sagt noget til dig om retur temp skal over et vist gradtal? flere producenter anbefaler 60 grader, nogen for at holde garantien på kedel-del.

Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

Passat bioheat 149

Indlæg af Rassu » 06 mar 2012 07:33

Det er selvfølglig opstart fase jeg kan vunder ud fra. Og deres brugerflade der virkelig er nem. Men vil selvfølglig løben opdater jer omkring forløbet.

De flest termisk shunter skifter ved 55 grader. Men denne motor styret shunt så jeg har købt fra Passat, står hele tiden og finder den rigtige retur temperatur. Passat anbefaler af retur temperatur skal være omkring 60 grader.

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Passat bioheat 149

Indlæg af timkenneth » 06 mar 2012 07:40

Rassu » 06 Mar 2012, 07:33 skrev:Det er selvfølglig opstart fase jeg kan vunder ud fra. Og deres brugerflade der virkelig er nem. Men vil selvfølglig løben opdater jer omkring forløbet.

De flest termisk shunter skifter ved 55 grader. Men denne motor styret shunt så jeg har købt fra Passat, står hele tiden og finder den rigtige retur temperatur. Passat anbefaler af retur temperatur skal være omkring 60 grader.
jammen så er der jo styr på det hele :great:


Besvar