Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

jubiii nyt pillefyr

Spørgsmål vedr. BioHeat samt det tilbehør der laves til BioHeat pillefyret
salemander
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 585
Tilmeldt: 25 dec 2009 21:51
Mit fyr: passat bioheat ogbiobrænder på fer kedel
Areal: 110+40m2 uiso garage
Brændsel: bio olie og træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8900
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 3000 kg
Geografisk sted: randers
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 7 gange

jubiii nyt pillefyr

Indlæg af salemander » 14 dec 2013 12:25

ja det må vi da håbe kunne være lidt sjovt og høre om han stadigvæk er glad er for det
har ekstra dele til passat bioheat på lager til låns hvis fyret strejker


nemocharley

jubiii nyt pillefyr

Indlæg af nemocharley » 14 dec 2013 13:09

enig - lidt opfølgning er godt.

Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

jubiii nyt pillefyr

Indlæg af Rassu » 14 dec 2013 22:41

Jeg er også den heldig ejer af en bioheat 149. Og der er virkelig noget der virker.
Jeg har i de snart 2 år jeg har haft fyret. Rens den total 2 gang. Og selvfølgelig tømt aske beholder, når fyret har informeret mig om at det er nødvendig. Enkel og nem fyr, der altid køre. Jeg har koblet min fyr indover min gulv varme styring. Så hvis der ikke bliver kaldt på varme. Er fyret slukket, samt alle pumper. Jeg bruger 4 tons piller om året til 115kvm.

Kan varmt anbefale en passat bioheat. Også er det jo 100% et dansk produceret produkt. Har selv set produktionen i Ørum.

nemocharley

jubiii nyt pillefyr

Indlæg af nemocharley » 14 dec 2013 22:48

Rassu skrev:Jeg er også den heldig ejer af en bioheat 149. Og der er virkelig noget der virker.
Jeg har i de snart 2 år jeg har haft fyret. Rens den total 2 gang. Og selvfølgelig tømt aske beholder, når fyret har informeret mig om at det er nødvendig. Enkel og nem fyr, der altid køre. Jeg har koblet min fyr indover min gulv varme styring. Så hvis der ikke bliver kaldt på varme. Er fyret slukket, samt alle pumper. Jeg bruger 4 tons piller om året til 115kvm.

Kan varmt anbefale en passat bioheat. Også er det jo 100% et dansk produceret produkt. Har selv set produktionen i Ørum.
Hej Rassu, jeg kan også lige spørge dig:

der er ikke så mange bioheat ejere på forum (passat siger selv at de sælger mest til udlandet, og at der ikke står så mange i dk - så det er nok derfor). Det kunne være fedt om du ville lave en beskrivelse af fyret, driftserfaringer etc. med masser af billeder inde under mit "fyrrum og mine indstillinger"?

Brugeravatar
Borg1234
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29 dec 2013 19:43
Mit fyr: Passat Bioheat 149
Areal: 213
Brændsel: Træpiller 8 m/m
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Dagligt forbrug: 8-16
Årligt forbrug: 6

jubiii nyt pillefyr

Indlæg af Borg1234 » 29 dec 2013 21:28

Jeg renser, så mit anlæg en gang om måneden:-( Jeg har selv en Bioheat 149 fra Passat.


nemocharley

jubiii nyt pillefyr

Indlæg af nemocharley » 29 dec 2013 21:36

endnu en bioheat ejer - gad vide hvor mange af dem der står rundt omkring i landet :)?

Giver du fyret en grundig rens engang om måneden? Ifølge producenten burde det ikke være nødvendigt. Er du ellers glad for dit pillefyr? Og har du lyst til at fortælle lidt mere om din installation?

Brugeravatar
Borg1234
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29 dec 2013 19:43
Mit fyr: Passat Bioheat 149
Areal: 213
Brændsel: Træpiller 8 m/m
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Dagligt forbrug: 8-16
Årligt forbrug: 6

jubiii nyt pillefyr

Indlæg af Borg1234 » 29 dec 2013 22:31

Jeg har en bolig på 153 m2 og en garage på 60 m2. Der er gulvvarme i hele boligen, samt garage.. Om sommeren supplere solvarmen, som buffer til brugsvand.

nemocharley

jubiii nyt pillefyr

Indlæg af nemocharley » 29 dec 2013 22:37

billeder! af både fyr og solvarme :) - en anlægsbeskrivelse med billeder og driftserfaringer m.m i foraet mit fyrrym og mine indstillinger under stoker diverse - det ville være fedt :)

Hvad kan du holde dit forbrug på nu hvor du har solvarme til brugsvand (og det er kun til brugsvand? - er det passats solvarmeløsning?)


Besvar