Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Aduro H1 - Hybridovnen

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Besvar
mortenjensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 31 aug 2016 11:01

Aduro H1 - Hybridovnen

Indlæg af mortenjensen » 03 okt 2017 17:41

Hej !

Er der nogle som har erfaring med Aduro H1 - Hybridovnen ?

https://www.aduro.dk/aduro-hybrid/aduro-h1/

Mvh
Morten


pendec

Re: Aduro H1 - Hybridovnen

Indlæg af pendec » 03 okt 2017 18:22

Jeg har Aduro brændeovn ca. 2 år gammel nu. Produktet ligner min model, pånær træpillerne.

Synes at 24 timer for 15 kilo forbrænding kan være dyrt i forhold til mængden af varme? Der er vel nok sensor på for at holde en temp men hvor meget er der i styring.

Til min brændeovn har de også en app og tilhørende temp måle system, så jeg kan overvåge varme udvinding og justere det hvis den går dårligt, har jeg læst. den pakke koster vistnok 800kr, og det kan jeg leve uden, når den kun kører 5-10 gange om året :)

Har ikke haft nogen af de problemer andre har nævnt, som dårlige plader indvendig som flækker, ruder som ikke holder, har jeg læst om men ikke selv erfaret.
Der er også flere som på min model, er generet af aske flyver ud af brændeovn når låge åbnes, det har jeg også selv set et par gange, mener selv det er trækket som er årsag og ikke produktet som fejler.

Brugeravatar
Rakjaer
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 06 jul 2017 10:25
Mit fyr: RTB 50kW + Atmos DC75SE
Areal: 800m2/ 4 boligenhed
Brændsel: Håndbrænde + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3310
Årligt forbrug: 95.000kW
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: Aduro H1 - Hybridovnen

Indlæg af Rakjaer » 23 okt 2017 15:38

Hej Morten

Jeg er selv blevet lidt lun på Aduro H1 ovnen, synes den har et fantastisk flot design - og det synes overkommandoen heldigvis også (er første gang det sker)... Kommer dog tidligst til at købe den næste år.. Kunne være spændende at se om nogle andre har erfaringer.

Selvom man har central varme så tænker jeg at man får brugt ovnen meget mere når man lige kan tænde op med træpiller og så lægge træ på - så slipper man for alt bøvl med optændingsaviser og sådan.
RTB 50kW + Atmos 75SE + 50m2 solfangeranlæg + 5000l akkumulering + 12kW solceller + 20kWh batteri
https://stokercloud.dk/v3/#/rakjaer/main-page

Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Aduro H1 - mk li

Indlæg af frølårsraketten » 07 mar 2022 14:08

Er den ulykkelige ejer af en Aduro hybridovn oprindeligt fra efteråret 2017, men som blev skiftet ud med en ny, fordi den nederste snegl i den første satte sig fast. Den blev kørt til reparation, men da den ikke kunne repareres, fik jeg en ny efter et nogle uger uden ovn. Det er den jeg kalder mk ll og som jeg fik i foråret 2019. I sommers satte dens snegl sig osse fast.
Nu bruges ovnen som en gammeldags en, dvs der smides en skålfuld piller ind og et stykke brænde ovenpå. Så tændes med et strint sprit, og fyringen holdes så i gang. Der er brændt 3 eltændere af, så manuel optænding virker mest optimal.
Lidt skuffende at en ovn til omkring 20.000 kr næsten helt fra start har virket som en prototype... ☹️
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1


Besvar