Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

4G Mobil internet rykker!

Support og hjælp til mobiltelefoner
Android, iOS, Symbian, Windows mobiltelefoner
EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

4G Mobil internet rykker!

Indlæg af EJB » 22 sep 2014 22:25

neonus skrev:Det er værd at huske på at 4G også er en delt resource. Efterhånden som flere kommer på vil resultatet blive dårligere.

Derfor - du skal skrive at det er noget elendigt skrammel - og skræmme så mange som muligt væk. Så har du et bedre resultat selv
Helt rigtigt!
Nu har jeg 8,5 ned og 1,5 op, burde være meget højere.
Ser antennen der sidder på silo 1 km væk i fugleflugt.
Til gengæld kan det forsvinde helt først på aftenen og i week-enderne.
Gad vide hvordan jeg kan snakke alle de andre væk fra 4G, så jeg har det for mig selv?


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

4G Mobil internet rykker!

Indlæg af Zarge » 02 dec 2014 19:46

Det kører nu helt hæderligt for tiden det 4G... :-D
Vedhæftede filer
speedtest.JPG

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

4G Mobil internet rykker!

Indlæg af mejeristen » 08 dec 2014 20:18

Zarge det der ka da kun være i medvind!! icon_cheesygrin.gif
Jeg har også et telenor abonnement og her hvor jeg bor (26km NV for århus) er der knapt nok til alm telefoni efter devisen nu virker det nu virker det IKKE :evil:
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

4G Mobil internet rykker!

Indlæg af Zarge » 08 dec 2014 20:49

Hæ jo hastigheden svinger en del, og det er sjældent det går så godt den aften;-)
Men det er sjældent den ikke ligger på mindst en 10 stykker... Routeren går desværre fast fra tid til anden... Men antenne signaler er absolut heller ikke optimalt, så håber det er derfor, og bliver bedre når jeg engang får skiftet antennen;-)

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 6 gange
Kontakt:

4G Mobil internet rykker!

Indlæg af svsommer » 09 dec 2014 06:54

Zarge skrev:Hæ jo hastigheden svinger en del, og det er sjældent det går så godt den aften;-)
Men det er sjældent den ikke ligger på mindst en 10 stykker... Routeren går desværre fast fra tid til anden... Men antenne signaler er absolut heller ikke optimalt, så håber det er derfor, og bliver bedre når jeg engang får skiftet antennen;-)
det med at router går fast kan have noget med at usbdongler ikke har nok saft til at kunne håndtere den externe antenne.
mvh
svsommer


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

4G Mobil internet rykker!

Indlæg af Zarge » 09 dec 2014 07:06

svsommer skrev: det med at router går fast kan have noget med at usbdongler ikke har nok saft til at kunne håndtere den externe antenne.
Okay, troede egentlig ikke den brugte mere effekt af den grund... Det et oftest når den kommer lidt på arbejde, hvis jeg eksempelvis klikker lidt for hurtigt rundt på Youtube eller lignende, så dør den lige pludselig... Routeren svarer men ikke dunglen... Ku løsningen måske være at koble den igennem en USBhub med ekstern psu?

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 6 gange
Kontakt:

4G Mobil internet rykker!

Indlæg af svsommer » 09 dec 2014 07:17

Zarge skrev:
Okay, troede egentlig ikke den brugte mere effekt af den grund... Det et oftest når den kommer lidt på arbejde, hvis jeg eksempelvis klikker lidt for hurtigt rundt på Youtube eller lignende, så dør den lige pludselig... Routeren svarer men ikke dunglen... Ku løsningen måske være at koble den igennem en USBhub med ekstern psu?
jeg ved ikke om det løser problemet men jeg bruger denne http://www.pricerunner.dk/pl/168-284312 ... ign-Priser
og oplever aldrig den går i sort
mvh
svsommer

Chr R
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26 apr 2014 23:43

4G Mobil internet rykker!

Indlæg af Chr R » 11 dec 2014 07:05

Jeg har nu også gjort mig lidt erfaring med 4G mobil internet over det seneste halve år.

I den periode har jeg haft adgang til hhv. 3's og Call Me's net.

Begge selskaber benytter samme sendemast, som står under 200 meter fra mig, og med kun en bygning mellem mig og mast. Generelt har der været lavere hastighed fra 3 nettet, samt at modtagersignalet har været lavere. Dette til trods for, at det er samme masteposition der benyttes, samt samme pc med præcis samme placering.

3's hastigheder har ligget mellem 3/1 og 16/13. Altså ganske store udsving.
Call Me har en langt mere stabil hastighed, nemlig fra 13/2 til 20/3. Altså markant lavere uploads hastighed ift. 3's net, men derimod også typisk dobbelt så hurtig downloads hastighed.

Jeg er bosiddende i Storkøbenhavn, og jeg har ikke på nogen måde optimeret mit modems placering, ej heller fået brugt den eksterne antenne jeg ellers havde indkøbt. Også jeg oplever, at signalet pludselig forsvinder, omend det er nemt at få gang i nettet igen. Der benyttes et Huawei E3276 modem til begge net.

En KÆMPE ulempe ved at vælge 3 som udbyder er, at overstiger man forbruget der er købt, så lukker 3 ganske enkelt HELT for forbindelsen :shock: . Man kan så vælge at tilkøbe ekstra dyr data for at få signalet igen. 3's priser er så heller ikke skarpe på mobil internet, slet ikke hvis behovet overstiger deres 10 GB pakke. Det er fair man får hvad der er købt og betalt for, men det opleves ikke særligt kundevenligt - sagt på en meget pæn måde.

Her er Call Me nemlig så klart at foretrække, da man pludselig afkræves ekstra betaling, men derimod blot oplever en kraftig nedsat hastighed.

pendec

4G Mobil internet rykker!

Indlæg af pendec » 11 jan 2015 13:26

Jeg har nu valgt at droppe privat ADSL til fordel for 4G, da landområderne på lolland ikke kommer med på fiber delen udenfor byerne før jeg skal pensioneres om 30år og så lang tid gider jeg ikke vente ;)

Nu har jeg valgt D-link DWR-921 med 2 eksterne mobil antenner, dog ingen GBit porte det er så ok, når den kun skal route internet.
Hertil er købt 2 stk. macab pro-5000 antenner(8dbi) til opsætning udenfor. Målet er at opnå 20Mbit+ på download siden, da kobber delen her kun er max 10Mbit og værst 1Mbit for et par jeg kender.
Jeg ofrer mig og prøver selv det som læses om , og samtidig leger lidt prøveklud for de andre som ikke tør tage springet og kalder løsningen for kompleks, for at få bedre internet.
Den værste er nok at ledningerne er kun 7 Meter, så jeg når ikke så langt hvis jeg ikke sætter router op på loft, og sparer et par meter der også. Der kan dog købes 15meter ledninger, som jeg så skal købe 2 af, og det bliver hurtigt 1000kr+ dyrere, selvom det måske er en investering i et par år frem.

De 2 udbydere som prøves, TDC og TeliaTelenor, har rimelig dækning hernede, så spændende bliver det. Mobilen giver mig ca. 7.5Mbit/2Mbit på 3G+ allerede idag, så jeg håber. Og Telenor kortet er hjemme og gratis de første 200MB.

Nå, men jeg håber 4G rykker som tråden hedder. Heldigvis kan jeg altid springe tilbage på firmalinjen hvis det går helt galt.

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

4G Mobil internet rykker!

Indlæg af JFinderup » 11 jan 2015 15:33

Tror ikke du bliver ked af det - Jeg har Telenor (via firmaordning) og der får jeg lige nu 28 ned og 5 op.
Jeg har fin wifi kontakt i hele huset og kælder til den Huweii E5170s Router jeg fik med.
Jeg plander om at sætte den til en Trend switch med AP og hive lidt kobber rundt, med det er der ikke et akut behov for pt.
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank


Besvar