Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny Tablet til fruen

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
pendec

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af pendec » 15 jan 2017 12:40

Tom_AT skrev:Hvad må det koste?

Jeg ville godt nok holde mig fra de obskure mærker der fra tid til anden dukker op fra Kina, og holde mig til noget man kan købe og få service på her i landet. Huawei er jo i voldsom fremgang og laver efterhånden rigtigt lækre modeller af mobiler. Så måske også tablets?
Elsker den kommentar, obskure mærker, fordi man ikke kender dem, og så har du Huawei i samme sætning ;) Håber nogle kinesere lytter med på den.


pendec

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af pendec » 15 jan 2017 12:42

Lintz skrev:Det var så lige nogle jeg aldrig har hørt om :roll: Er det også "Kinøjsere" ?

Må indrømme at jeg tror ikke at det er typen med keyboard der fanger mest. Skal der skrives meget vælger hun nok sin pc så.
Jeg har selv en og købt nogle hjem til andre, der har ingen problemer været der. og jeg bruger primært android på min egen (12") , og windows bliver så brugt med keyboard/mus (bluetooth) når pc'n er for stor.

Det skal lige siges at jeg nævner de alternative mærker, når du nævnte en lenovo Yoga som i sig selv er en billig og "kinøjser" bygget maskine. Som bare har fået lenovo mærket på. Eneste fordel her og nu er at du køber den i Danmark så forenkler det at bytte på garanti eller med reklamation.
gearbest som der sælges igennem, har EU lager, så du sender også den vej, når/hvis den er defekt, og de betaler.
Last edited by 2 on pendec; edited 15 times in total

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Lintz » 15 jan 2017 12:42

Tom_AT skrev:Man kan selvfølgelig bestille fra udlandet og Google er jo en anelse mere velkendt brand ;) Men ja, så er det lidt noget bøvl.

Ved ikke lige hvad medietablet dækker over :)
Mobilsiden.dk udtrykker det nok bedre end mig - Her copy-pastet fra en test af Lenovo "Fælles for serien er ligeledes dens fokus på mediekonsumering, da ”Yoga’erne” alle har gjort noget ud af lyd- og billedsiden."

Og her hele testen:

http://www.mobilsiden.dk/anmeldelser/le ... lid.35683/
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Tom_AT » 15 jan 2017 12:46

pendec skrev:Elsker den kommentar, obskure mærker, fordi man ikke kender dem, og så har du Huawei i samme sætning ;) Håber nogle kinesere lytter med på den.
Drop nu det med at starte en diskussion bare for diskussionens skyld. Huawei lugter langt væk af noget kinesisk bras, men er jo et mærke i voldsomt fremgang. Ikke mindst pga ganske hæderligt design og indmad.

Fakta er jo at der findes et utal af ukendte kinesiske mærker der popper op hele tiden, for så at skifte navn. Nogle er gode, andre er mindre gode. Men fælles for dem alle er i grove træk at det ser billigt ud og føles billigt og at det er brug og smid væk.

Jeg ved godt det til taler nogen. Men når man som Lintz agter at bruge 2-3000,- på en tablet, er der jo ingen grund til at han skal købe noget billigt ukendt stads fra Kina.

pendec

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af pendec » 15 jan 2017 12:47

Tom_AT skrev:Drop nu det med at starte en diskussion bare for diskussionens skyld. Huawei lugter langt væk af noget kinesisk bras, men er jo et mærke i voldsomt fremgang. Ikke mindst pga ganske hæderligt design og indmad.

Fakta er jo at der findes et utal af ukendte kinesiske mærker der popper op hele tiden, for så at skifte navn. Nogle er gode, andre er mindre gode. Men fælles for dem alle er i grove træk at det ser billigt ud og føles billigt og at det er brug og smid væk.

Jeg ved godt det til taler nogen. Men når man som Lintz agter at bruge 2-3000,- på en tablet, er der jo ingen grund til at han skal købe noget billigt ukendt stads fra Kina.
Med den kommentar, har du vist lyst til det selv, men nej tak.

Du har en holdnig og jeg har en anden!


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Lintz » 15 jan 2017 12:48

pendec skrev:Elsker den kommentar, obskure mærker, fordi man ikke kender dem, og så har du Huawei i samme sætning ;) Håber nogle kinesere lytter med på den.
Tja - "Obskur" betyder jo " ikke særlig kendt eller udbredt" - Og da jeg aldrig har hørt om dem er de "Obskure" for mig. :lol:

Dermed ikke sagt at de kan være fine maskiner - Det ved du nok mere om en jeg gør.

Hvad angår Huawei så blev den vist kåret som bedste mobil sidste år - og der er også masser af Huawei til salg på f.eks el-gigantens hjemmeside.

Så helt "Obskur" er Huawei vist ikke.

For resten så er det Tom som kalder dem Obskure og mig der har en Huawei - Bare lige for en orden skyld :D
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af pendec » 15 jan 2017 12:48

Tom_AT skrev:Jeg ved godt det til taler nogen. Men når man som Lintz agter at bruge 2-3000,- på en tablet, er der jo ingen grund til at han skal købe noget billigt ukendt stads fra Kina.
Hvor præcis placerer du en Lenovo Yoga her? I den billige kinøsjer ende, til 1450,- , så din fortsættelse ender jo på end senere svar, men anden anledning.

pendec

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af pendec » 15 jan 2017 12:53

Lintz skrev:Tja - "Obskur" betyder jo " ikke særlig kendt eller udbredt" - Og da jeg aldrig har hørt om dem er de "Obskure" for mig. :lol:

Dermed ikke sagt at de kan være fine maskiner - Det ved du nok mere om en jeg gør.

Hvad angår Huawei så blev den vist kåret som bedste mobil sidste år - og der er også masser af Huawei til salg på f.eks el-gigantens hjemmeside.

Så helt "Obskur" er Huawei vist ikke.

For resten så er det Tom som kalder dem Obskure og mig der har en Huawei - Bare lige for en orden skyld :D
Det må jo så være en øjen åbner, at de findes til konkurrence priser, du ikke har hørt om. Fordi Huawei har markedsført sig i Europe, betyder ikke de andre er dårligere.. De sælges jo bare ikke i EU primært fordi markedsføring gør produkterne dyrere.

Huawei er også dyrere på de sider jeg henviser til, så grundlaget for at sammenligne er kun når du ser på specs som er nyere, for Huawei gør som andre firmaer , de kasserer hurtigt ældre hardware, som er godt nok til mange, og der kommer de billigere så ind og kan sælge billigere maskiner som er en årgang før din Huawei men stadig fuldt ud lige så godt som Huawei 1 år før, hvor den var top of the line.

Har man penge kan man få, og som du nævner, så har du nu skrevet 3-4000 og så kan du jo godt købe en Huawei årgang 2016 til 4K uden at brokke dig men Lenovo Yoga du selv fandt ligger altså ikke i den klasse så din første indikation var en helt anden.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Lintz » 15 jan 2017 12:55

Tom_AT skrev:Huawei lugter langt væk af noget kinesisk bras.
Lige netop der kan jeg ikke give dig ret. Min lille Huawei tablet er et par år gammel og har ikke slået så meget som en forkert prut i den tid.
Den er fremragende på billedesiden og har gode højtalere som kan spille højt - i forhold til vores Samsung.

Kan godt være at du har andre oplevelser med Huawei.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af pendec » 15 jan 2017 12:57

Lintz skrev:Lige netop der kan jeg ikke give dig ret. Min lille Huawei tablet er et par år gammel og har ikke slået så meget som en forkert prut i den tid.
Den er fremragende på billedesiden og har gode højtalere som kan spille højt - i forhold til vores Samsung.

Kan godt være at du har andre oplevelser med Huawei.
Jeg har haft mærker som Chuwi og XiaoMI , de er nok også ukendte for dig men har en kæmpe markeds andel på den anden side af kloden som ikke har stort marked i Europa endnu men de er på vej som Huawei.


Låst