Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny Tablet til fruen

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Lintz » 15 jan 2017 13:52

pendec skrev:Så spørger vi som prisen blev givet.

Hvad krav stilles der til maskinen?

Udover vægt, så må skærm,batteri,cpu, refleks og operativ systemet måske også betyde noget, og hvilke overvejelser på størrelse kontra batteri er der gjort eller har du kun læst tests som synes den er fin og giver top karakter uden at forstå hvorfor? Så kan alle maskiner over 3000 jo komme i spil, hvis du ikke går i dybden på de modeller du ser på.


Dit udgangspunkt er jo heller ikke bygget på erfaring, så derfor kan det marked også være svært, og i Danmark betaler vi for tryghed :)
Pendec - Det er jo ikke alle der har den indsigt i hvad der sker bag skærmen i en pc, tablet eller tv som du har. Cpu, operativt system og megahertz siger mig "nada" og interesserer mig lige så meget. Og straks vil du nok sige at det betyder rigtigt meget når man skal vælge en maskine - og deri har du nok ret.
Men når jeg skal have fornyet noget elektronik-isenkram går jeg på nettet og læser forskellige test og når mobilsiden.dk og andre omtaler Lenovo yogo pro som en rigtig god media tablet - Altså en som konen skal bruge til primært at se film på - går jeg ud fra at cpu og operativt system følge med den gode skærm og gode lyd som de roser den for.
Og når de roser den må det være fordi den pt er bedre end andre tablet på markedet - og altså ikke ligger på linje med en f.eks Samsung "et eller andet" .
Jeg ved at den fylder lidt mere og er lidt tungere end andre tablets på samme tommer. Primært pga. det stor batteri som er placeret i bunden i et "rør".
Det gør den måske mere "slæbbar" end "bærbar" - Men det tror jeg nok godt hun kan leve med.

"Har du kun læst tests som synes den er fin og giver top karakter uden at forstå hvorfor?"

Det kan da godt være - Pendec. Men forstår de at udtrykke sig så alm. mennesker kan følge med i det, kan jeg godt bruge sådan en test til noget. Heller det end at høre på en ung "knajt" i en butik slynge om sig med forkortelser og høje tal som jeg ikke fatter en bregne af.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Lintz » 15 jan 2017 13:54

pendec skrev:Modellen er så UDEN LTE support

Holder til SIM-kort Nej
I trådstart skrev jeg "Behøver ikke nødvendigvis mobilforbindelse." - og det er vel Sim-kort.

"LTE Support - Se, Pendec - allerede der er jeg stået af. :roll:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af pendec » 15 jan 2017 13:58

Exsmeden skrev:Mojn.
Prøv at kikke på den her
Samsung Galaxy Tab A 10.1 LTE WiFi 2016 Edition - Sort
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... 32-gb-sort
@Lintz, det er i beskrivelsen den går galt, for dem som ved hvad det betyder, og måske vidste du det, måske ikke.
Lintz skrev:Det kan da godt være - Pendec. Men forstår de at udtrykke sig så alm. mennesker kan følge med i det, kan jeg godt bruge sådan en test til noget. Heller det end at høre på en ung "knajt" i en butik slynge om sig med forkortelser og høje tal som jeg ikke fatter en bregne af.
Det som du siger, er jo bare, at skriver folk en anmeldelse og giver en personlig god vurdering på en dansk side, så er du ligeglad med produktets oprindelse? Så det handler om dit valg at læsestof og sider du besøger, for det lyder afgørende for valget her?
Last edited by 1 on pendec; edited 15 times in total

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Lintz » 15 jan 2017 14:01

pendec skrev:@Lintz, det er i beskrivelsen den går galt, for dem som ved hvad det betyder, og måske vidste du det, måske ikke.
Samsung Galaxy Tab A 10,1” tablet kommer i et slankt design, der er perfekt til onlinebrowsing, at spille spil på eller se film. Speciel Kids Mode gør den perfekt til hele familien.

Går ud fra at det er denne beskrivelse du omtaler ?

Jamen så oplys mig - Pendec - Og gerne på dansk :P
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Tom_AT » 15 jan 2017 14:13

Lintz skrev:Pendec - Det er jo ikke alle der har den indsigt i hvad der sker bag skærmen i en pc, tablet eller tv som du har. Cpu, operativt system og megahertz siger mig "nada" og interesserer mig lige så meget. Og straks vil du nok sige at det betyder rigtigt meget når man skal vælge en maskine - og deri har du nok ret.
Men når jeg skal have fornyet noget elektronik-isenkram går jeg på nettet og læser forskellige test og når mobilsiden.dk og andre omtaler Lenovo yogo pro som en rigtig god media tablet - Altså en som konen skal bruge til primært at se film på - går jeg ud fra at cpu og operativt system følge med den gode skærm og gode lyd som de roser den for.
Og når de roser den må det være fordi den pt er bedre end andre tablet på markedet - og altså ikke ligger på linje med en f.eks Samsung "et eller andet" .
Jeg ved at den fylder lidt mere og er lidt tungere end andre tablets på samme tommer. Primært pga. det stor batteri som er placeret i bunden i et "rør".
Det gør den måske mere "slæbbar" end "bærbar" - Men det tror jeg nok godt hun kan leve med.

"Har du kun læst tests som synes den er fin og giver top karakter uden at forstå hvorfor?"

Det kan da godt være - Pendec. Men forstår de at udtrykke sig så alm. mennesker kan følge med i det, kan jeg godt bruge sådan en test til noget. Heller det end at høre på en ung "knajt" i en butik slynge om sig med forkortelser og høje tal som jeg ikke fatter en bregne af.
Og det er lige præcis derfor det godt kan betale sig at holde sig til de gængse kendte mærker. For dem kan man som regel hurtigt finde tests af og er som regel af hæderlig kvalitet. Det er muligt at visse kinesiske billige modeller kan være af god kvalitet. Men det er bare ikke det samme.


pendec

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af pendec » 15 jan 2017 14:17

Lintz skrev:Samsung Galaxy Tab A 10,1” tablet kommer i et slankt design, der er perfekt til onlinebrowsing, at spille spil på eller se film. Speciel Kids Mode gør den perfekt til hele familien.

Går ud fra at det er denne beskrivelse du omtaler ?

Jamen så oplys mig - Pendec - Og gerne på dansk :P
Samsung Galaxy Tab A 10.1 LTE WiFi 2016 Edition - Sort

I navnet fremgår det at den har LTE support, det gør fabrikanterne når maskinerne har den funktion.

LTE er det samme som 4G på din mobil, altså support for sim kort, og det har den ikke.

(Forkert beskrivelse, eller forkert link, er konklusionen :) )

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Tom_AT » 15 jan 2017 14:19

Det er bare en fejl i link-teksten.

Der står intet om LTE eller 4G hvis man klikker ind på den.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Lintz » 15 jan 2017 14:34

Tom_AT skrev:Og det er lige præcis derfor det godt kan betale sig at holde sig til de gængse kendte mærker.
Er Lenovo ikke ved at være et af de gængse kendte mærker - Spørger bare. Syntes jeg har set dem i en årrække.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af pendec » 15 jan 2017 14:35

Tom_AT skrev:Det er bare en fejl i link-teksten.

Der står intet om LTE eller 4G hvis man klikker ind på den.
Spørgsmålet må du stille til den som lavede/skrev indlægget for måske ville den person anbefale modellen med 4G support. Så korrekt, du har klikket på link og observeret præcis det samme men hensigten var måske en anden model.

Den som matcher er her: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... 16-gb-hvid
Dog kun 16GB. (Og hvid)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Lintz » 15 jan 2017 14:39

pendec skrev:Spørgsmålet må du stille til den som lavede/skrev indlægget for måske ville den person anbefale modellen med 4G support. Så korrekt, du har klikket på link og observeret præcis det samme men hensigten var måske en anden model.

Den som matcher er her: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... 16-gb-hvid
Dog kun 16GB. (Og hvid)
Åh - Nu er jeg med - Skulle lige lidt tilbage i tråden inden den gik op for mig. :great: icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Låst