Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi multiheat 1,5 øget pille forbrug ved skift af pille

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
christianbirk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 07 jan 2017 08:58
Modtaget likes: 1 gang

Baxi multiheat 1,5 øget pille forbrug ved skift af pille

Indlæg af christianbirk » 04 jan 2018 10:10

Hej stokerpro

Jeg har et multiheat 1,5 med thy's anbefalede indstillinger, jeg har kørt med fågelfors piller de sidste pr år og det har kørt upåklageligt, jeg har ca kunne rense det og fylde piller på en gang om ugen.

Jeg har prøvet vida pillen iår da der kom et fornuftig tilbud på dem, og folk skriver det skulle være en udemærket pille, men har fået et øget forbrug på 4-7 kilo i døgnet, alt efter vind og vejr, trods vi har haft en meget mild vinter, jeg skal fjerne aske ca hver 3 dag nu, det ligner der er en masse lort i asken der ikke skal være der.

Kan det virkelig være rigtig der er så stor forskel på de to piller ? Eller gør jeg noget forkert, syntes ikke der har været SÅ stor forskel på andre piller jeg har prøvet


Brugeravatar
optimalvarme
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 jan 2015 01:40
Mit fyr: Benekov VL-R50kw
Areal: 900 kvm
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 25 - 48 kg
Årligt forbrug: 12 ton

Re: Baxi multiheat 1,5 øget pille forbrug ved skift af pille

Indlæg af optimalvarme » 05 mar 2018 11:10

Hej. Hvis det er et pillefyr og ikke et stokerfyr så skal man passe på med at købe de helt billige piller da de kan indeholde meget affald så som jord, sand osv. og man skal checke brændeværdien kw pr kilo og aske inden man køber. Men, men, men - en masse blæsevejr næsten uanset udendørs temperatur så stiger forbruget. Jeg har selv et 50 kw stokerfyr som jeg også fyrer med piller i og forbruget er også steget betydligt i 2018. Jeg plejer at bruge ca. 40 kg i døgnet men i 2018 er forbruget steget til ca. 60 kg i døgnet. Jeg har ikke købt andre piller end jeg plejer og fyret køre som det skal og jeg har ikke ændret på fyrets indstillinger. Men nu ved jeg ikke om du har en trækstabilsator i din skorsten, hvis du har kan du jo evt. Indstille den så den åbner lettere. Der plejer at være en dreje ting med tal på og måske du skal stille den på 5 eller 10 pa. hvis den i dag står højere. Den sørger bla. for at der ikke bliver for stor træk gennem kedlen som så gør at der kommer en masse unødigt kold luft igennen kedlen. Måske det kan hjælpe dig. Mvh. Lars
Med venlig hilsen
Optimalvarme Lars.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Baxi multiheat 1,5 øget pille forbrug ved skift af pille

Indlæg af thy » 05 mar 2018 17:09

rense hver 3 dag så må pillerne sku være dårlige...
hvordan ser kedlen ud efter de 3 dage..

vintern i år har været koldere end længe og forbruget har også lagt højere,har ikke hørt nogen der har brugt mindre
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar