Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kl2 beholder til Tilbagebrand tom

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Stella
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26 jan 2015 13:48

Kl2 beholder til Tilbagebrand tom

Indlæg af Stella » 21 mar 2015 16:09

Hej forum
Har i dag renset fyr og syntes lige jeg ville tjekke om der egentlig var noget vand på beholderen til tilbage brand!
Overtog huset i september sidste år og har fyret siden da.
Nå men den viste sig så at beholderen var tom og selvfølgelig har været det al den tid jeg har fyret.
Mit spørgsmål er så om jeg kan tjekke om termosikring og ventiler virker på en eller anden måde inden jeg fylder vand på, så vandet ikke bare render direkte ind til pillerne.
Tænker på hvis det er en for for engang-halløj som skal udskiftes når de har været aktiveret.
Mvh


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Kl2 beholder til Tilbagebrand tom

Indlæg af thy » 21 mar 2015 19:04

Stella skrev:Hej forum
Har i dag renset fyr og syntes lige jeg ville tjekke om der egentlig var noget vand på beholderen til tilbage brand!
Overtog huset i september sidste år og har fyret siden da.
Nå men den viste sig så at beholderen var tom og selvfølgelig har været det al den tid jeg har fyret.
Mit spørgsmål er så om jeg kan tjekke om termosikring og ventiler virker på en eller anden måde inden jeg fylder vand på, så vandet ikke bare render direkte ind til pillerne.
Tænker på hvis det er en for for engang-halløj som skal udskiftes når de har været aktiveret.
Mvh
det bliver tit omtalt som syrventil...

normalt skal der være direkte tilslutning til vandet og med returventil...
hvis det er lavet så den fyldes op manuelt op skal der være manometer der viser der er tryk på anlæget/beholder...

du kan skrue tilslutning til sneglerør(eller hvor det er tilsluttet) på fyret syrventilen kan normalt bruges mange gange,kan normalt renses hvis den skulle dryppe..
du skal opvarme føler delen for at lukke vand i gennem...husk det giver nok ca 20 liter på en tankfuld..så snart følern er blevet koldere skal!! vandet stoppe igen
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Stella
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26 jan 2015 13:48

Kl2 beholder til Tilbagebrand tom

Indlæg af Stella » 23 mar 2015 18:43

Tak for info.
Må jeg hellere få kigget på.
Mvh


Besvar