Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

KL2

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Wolfking
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28 jan 2009 04:35
Mit fyr: KL 15 kw
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 30 kg ca
Årligt forbrug: 6,5 T
Geografisk sted: Lifstrup, Esbjerg

KL2 combi ??

Indlæg af Wolfking » 30 dec 2012 04:03

pbl skrev:hej hej ... vi har et "nedlagt landbrug" årg.1900 formet som et U.Stuehus+lade(stue,2 små værelser og et toilet),derimellem en tilbygning m bryggers og køkken.Stuehus på 60m2 bolig m. 1.sal.mellembygning(fladt tag),lade eternit tag,pænt isoleret.Jeg har kørt med 2 varmepumper + briketter,,, ret dyrt i længden.Jeg fyret i gammel koks fyr som står i bryggers.160L combi vandbeholder
havde kigget på et KL2 combi,,,,
KL 2 combi nogen erfaring?????? godt skidt??
Jeg har et kl 2 fyr dog ikke combi, men det er rigtig som skrevet Tom_AT at det er et gammeldags fyr. Mit kører ok, men jeg har set så mange andre typer fyr der kører så meget bedre og mere smarte.


caio35
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23 dec 2012 22:00
Mit fyr: kl combi 25
Areal: 200
Brændsel: piller/brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4750
Dagligt forbrug: 16-24 kg
Geografisk sted: vordingborg kommune

KL2

Indlæg af caio35 » 30 jan 2013 18:32

Ved godt at tråden er gammel, men jeg er nu stadig godt tilfreds meget kl 2 combi.

Korrekt når man fyre med brænde så kan den da sode en smule men det klares ved og fyre mindre og lidt oftere, kan sagtens køre natten over på brænde.

Korrekt når man indstiller fyret og køre det ind så skal man være vågen og holde øje, men skal man ikke det med alt nyt.

Generelt har jeg lidt svært ved og se hvorfor det er så udskældt som der bliver sagt i denne tråd, det kræver at man gider og sætte sig ind i tingene så køre det også perfekt.

Brugeravatar
mounti
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 06 jan 2007 11:22
Mit fyr: kl combi 15med woody brænder på 16 kw
Areal: 162+35
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Dagligt forbrug: 20-32 kg
Årligt forbrug: cirka 6 tons
Geografisk sted: østjyland 8970
Kontakt:

KL2

Indlæg af mounti » 31 jan 2014 02:01

må nok sige at jeg var serdels utilfreds med min kl combi 15 prøved over 1 år og få der til og køre men nej ..så smed den ud af fyre rum og instaleret en woody pillebrænder 16 kw på kedlen.. har funket siden alså 4 år unden problemer nu :)

Crocean
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14 dec 2016 11:13

Re: KL2

Indlæg af Crocean » 14 dec 2016 11:40

Er der så også nogen der ved hvad man gør når den har sat sneglen fast på grund af våde piller ?

Det problem har producenten øjensynligt ikke taget højde for eftersom det ikke er til at rykke fra hinanden i sådan en situation

Gravensmanden
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11 nov 2018 10:50

Re: KL2

Indlæg af Gravensmanden » 11 nov 2018 13:51

Hej Ulrik

Kan du svare mig på følgende:

Hvor skal de forskellige følere fysisk placeres?
Hvor skal de tilsluttes på Economic 3000 enheden?

Fyret bliver ved med at komme med fejl meddelelse; Føder- sensor.

Selvom vi flere gange har skiftet føleren, og fyret har kørt igen, kommer fejlen tilbage.
Jeg har ligeledes forsøgt at nustille til fabriksindstillinger, taget strømmen fra, ja snart alt har jeg prøvet.

Jeg fandt et diagram over Economic 3000 enheden, og måske har tidligere ejer tilsluttet følerne forkert.

Jeg er komplet grønskolling på området, og vil helst ikke tilslutte noget forkert.

Håber du kan hjælpe.
Vh
Mads


Besvar