Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Defekt cirkulationspumpe?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Christian_stenstrup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10 nov 2017 16:13

Defekt cirkulationspumpe?

Indlæg af Christian_stenstrup » 10 nov 2017 19:09

Godaften,

Jeg har næsten lige overtaget et hus og sørme om ikke det lige passer med at cirkulationspumpen begynder at brokke sig, ligesom man er kommet ind ad døren...Den siger en lyd, som jeg har indfanget i videoen jeg har lagt på Youtube (link forneden).

Jeg har udluftet radiatorer og fyldt ekstra vand på systemet osv, men det ændrer intet på lyden eller frekvensen/interval af lyden -den er konstant og kommer med det samme pumpen bliver sat til strøm. Desværre er der ikke stophaner placeret så man uden videre kan rive pumpen ud ag skille den ad for at se om der skulle gemme sig noget.

Aftenens spørgsmål er så, om der er nogen herinde der kan nikke genkendende til nedenstående lyd og evt. bekræfte om det er noget død/døende elektronik, som kræver en udskiftning af pumpen?

https://youtu.be/K3tJtYVP5PU

Vh.
Christian

ps.
Sig til hvis jeg har ramt det helt forkerte fora til dette emne...:-)


pendec

Re: Defekt cirkulationspumpe?

Indlæg af pendec » 10 nov 2017 22:13

Har den kørt de sidste uger? Jeg har personligt kun erfaring med ældre grundfos pumper men tænker de nye alpha modeller vel også kan få kalkproblemer. Så her får pumpen et gok med en hammer et par gange hvis den ikke trækker vand rundt, og jeg har glemt at tænde et par gange igennem sommeren.

Det skrives der lidt om her hos andre, vi løser det dog forskelligt. Bare måske er det alt du skal gøre? Den siger nok lyde, når den ikke kan trække vandet, jeg lytter ikke til mine når de fejler.

Besvar