Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tankgennemføring

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
lupo3l
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 156
Tilmeldt: 11 feb 2014 11:02
Modtaget likes: 7 gange

Tankgennemføring

Indlæg af lupo3l » 11 dec 2017 12:30

Jeg skal have lagt nogle 25 meter ruller blødt 22mm kobberrør ind i bunden af min nye 20 m3 akkumuleringstank som varmespiraler.
Jeg svejser nogle 3/4" muffer på tanken 2 stk til hver rulle hvor jeg gerne vil have 1 meter af kobberrøret til at stikke ud gennem muffen så jeg når ud gennem isoleringen.
Jeg havde så tænkt mig enten at bruge press eller skærerings fittings inde ved muffen.
Nu er jeg så kommet til at tænke på at jeg ikke kan få en støttebøsning i en meter inde i røret.
Har i nogen forslag?
Jeg svejser mandedækslet sammen når jeg er færdig med at skrue rør så jeg har ingen mulighed for at efterspænde omløber hvis jeg lavede en indvendig samling.


Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Re: Tankgennemføring

Indlæg af Bjarne B. » 11 dec 2017 19:18

Jeg har svejset muffer på tanken og skruet kobberrørrene på indefra, testet med trykluft og sæbevand inden jeg svejsede mandehullet til. Det er selvfølgelig et sats, men det har holdt tæt i en del år nu.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3374
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 234 gange

Re: Tankgennemføring

Indlæg af BWJ » 11 dec 2017 19:52

Slaglod 2 stykker 22mm på det bløde, tag 2 stk. 3/4x22mm N/M conex overgange og bor bundstoppet væk i begge, skru overgange i mufferne og stik de hårde ender igennem inde fra tanken og ud.
Nu har du 2 x 22mm rørender uden støttebøsninger at gå videre fra
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Besvar