Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

DB 16

Spørgsmål vedr. DB samt det tilbehør der laves til DB Stokerfyr
kegede
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10 feb 2013 22:42
Mit fyr: kommende stoker ejer
Areal: 190
Brændsel: snart piller/korn
Fremviser gerne i postnummer: 4200

DB 16

Indlæg af kegede » 10 feb 2013 23:21

Hej, Interessant læsning at følge din tråd. Har udset mig samme løsning som den du har lidt af samme årsager ville godt kunne fyre brænde når jeg havde tid til at gå og passe det, og ellers lade det klare sig selv. Tror dog jeg har et lidt størrer varme behov og tror derfor stadig løsningen er god. Skulle du komme på at finde en anden løsning, skal du endelig henvende dig. Og hører selvfølgelig også gerne hvis du går hen og bliver glad for det.


egmadsen

DB 16

Indlæg af egmadsen » 22 feb 2013 14:21

Jeg har fået løst mine problemer med fyret. Jeg er blevet 100% tilfreds med det det kører virkelig godt med piller og at det ikke kan klare at fyre med brænde er ikke fyrets skyld, når forbruget i huset er for lille kan jeg ikke bebrejde fyret. Jeg kan kun anbefale det og hvis forbruget på huset er til det har jeg hørt fra andre at det kører perfekt med træ også. Så fyret kan jeg ikke bebrejde noget jeg skal måske opsætte et par radiatorer i min garage :-).
Nej jeg klarer mig med piller og indtil nu har jeg brugt ca 3.5 tons siden juli 2012 så med det forbrug og den kulde vi har haft kan det ikke betale sig at døje med alt det arbejde med at skaffe træ. Ros til Jens for at have hjulpet med at finde ud at hvad problemet skyldtes

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

DB 16

Indlæg af Ulrik » 22 feb 2013 15:26

Man skal jo bare huske at fyres der med brænde, skal der en akkutank på.
Så vil det fungere fint hos dig egmadsen.
MvH Ulrik©

egmadsen

DB 16

Indlæg af egmadsen » 22 feb 2013 16:11

Ja men jeg nøjes med pillerne nu. Så er jeg også fri for at svede alt for meget med alt det træfældning. Og med et forbrug på ca 4 tons kan det næsten ikke betale sig at bruge så meget tid på skovarbejde :)

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

DB 16

Indlæg af Ulrik » 22 feb 2013 16:49

Nej, det kan du have ret i :great:
MvH Ulrik©


egmadsen

DB 16

Indlæg af egmadsen » 06 mar 2013 09:08

Fyret kører fint nu og forbrændingen er i top. Jeg er blevet glad for fyret og må indrømme at det hører til et af de bedre på markedet

egmadsen

DB 16

Indlæg af egmadsen » 30 apr 2013 20:47

Nu har jeg solgt fyret. Det var bare for stort til mit lille hus så selv om det er et godt fyr kunne jeg kun få det til at køre ordentligt i kort tid. Jeg har så købt et lille 10 KW scotte fyr med an Black Star 1016 kedel og solgte det andet til en med et noget større hus som kan få udnyttelse af det. Det er lidt træls for det er et rigtig solidt bygget fyr

egmadsen

DB 16

Indlæg af egmadsen » 04 okt 2013 07:34

Nu har jeg haft min Scotte i snart 7 måneder og har ikke haft spor problemer med det. jeg er godt nok glad ved at jeg kom af med det andet mens tid var. Det er nok lavet solidt men køre ordentligt og at kunne indstille det med den manual der var med var da totalt umuligt. Jeg har ikke haft et eneste problem med det billige Scotte hvor mit fra Stokergården simpelt hen var et mareridt. Og servicen fra NBE er også helt i top de har gode montører som kan komme og indstille fyret så det kører som det skal. Jeg er en glad mand efter jeg har fået mit dejlige Scotte :great:

nemocharley

DB 16

Indlæg af nemocharley » 04 okt 2013 08:29

Det var godt at høre - dit pilleforbrug falder sandsynligvis også en pæn slat nu :). Hvis du er ivrig efter at bruge træ, kan du jo altid sætte en brændeovn op i stuen - det kan nemt barbere en palle piller af det samlede forbrug. Det kan godt være lidt en udfordring at finde det rette fyr til ens temperament - især når man ikke har så mange m2 at varme op. Jeg har selv lige været igennem møllen :)

egmadsen

DB 16

Indlæg af egmadsen » 04 okt 2013 17:30

Ja jeg sparer en hel del piller, Scotten er virkelig økonomisk i brug. Og også når jeg ikke skal kassere en masse våde piller når der har været tilbagebrand som skete ret ofte :( .
Det med brændet har jeg helt opgivet jeg solgte det brænde jeg havde så det er historie nu. Og konen vil alligevel ikke have en brændeovn når nu vi har et så økonomisk fyr :)


Besvar