Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

ny ejer af db16 med db450le stoker, tm3006 indstillinger

Spørgsmål vedr. DB samt det tilbehør der laves til DB Stokerfyr
Besvar
traktorsmed
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 56
Tilmeldt: 19 okt 2008 16:35
Mit fyr: db 16 med LE450 stoker
Areal: 137
Brændsel: fastbrændsel og træpiller
Dagligt forbrug: 17/10-09 ca 16kg

ny ejer af db16 med db450le stoker, tm3006 indstillinger

Indlæg af traktorsmed » 11 jun 2009 00:38

hej
jeg har fået mit anlæg op at køre og det kører egentligt godt med fabriksindstillinger, men når nu man er lidt nysgerrig anlagt så, kunne jge ikke lade være efter bare 2 dage lige skulle ind i service menuen og kigge hvilke indstillinger den havde, men fandt hurtigt ud af den mangler en hel del til forhold til dem jeg har læst om..... min version hedder 7.01.03 STG (STG står nok for stokergårdens udgave) hvis jeg sammenligner lidt med flunks indstillinger manger jeg feks oxygen menu (hvilket vil sige jeg ikke kan indstille X og Y), det halve af både preformance regulator og oxygen regulator menuerne (kun de "gamle" PID indstillinger), og min blower graf er helt mærkelig den skriver:
0 grader - 0%
20grader - 6%
40grader - 12,5%
50grader - 17%
65grader - 28%

som jeg læser det i alle andres indstillinger er det ikke grader men % af ydelsen og det sidste er blæserens hastighed i %........????????

der er så godt nok også et brænde program hvis man trykker pil til venstre under drift sænker man graderne med 5 grader og derved skulle man kunne fyrer med brænde (har ikke prøvet endnu og har heller ikke læst den del ordentligt endnu)

er der nogen der kan hjælpe med forståelse på disse "mangler" og er versionen ikke lidt gammel efter det er en ny maskine? mine indstillinger ligger langt fra flunks selv om man ikke kan sammenligne...?


Besvar