Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Novo Pellet - Problemer

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Martin Pedersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28 maj 2012 23:37
Mit fyr: Baxi novo pellet 24 spk
Areal: 160 +110 værksted
Brændsel: 6mm Piller
Fremviser gerne i postnummer: 5700
Dagligt forbrug: 30kg
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Fyn

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Martin Pedersen » 04 feb 2015 12:11

Du har ret det var sådanset også derfor jeg kom på banen med de problemer der har været , men ville stadig gerne høre hvad andre ejere af Novo Pellet har haft af genvordigheder,ligeledes hvordan det er blevet løst eller ikke .generalt er jeg stærk modstander af at hænge firmaer og lignende ud på nettet men det her har sku været en sove pude for Baxi . jeg har simpelhen ikke haft tiden til at få gjort noget ved det ,pga arbejde familie det daglige .
Mvh
Martin


nemocharley

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af nemocharley » 04 feb 2015 12:14

ja det var præcist det jeg tænkte; nyt fyr, til mange penge som markedsføres som rolls royce model. Men en advokat koster det blege, og sagens udfald vil jo være uvist.

dannidines

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af dannidines » 04 feb 2015 17:36

Mht. Advokat, har du/I prøvet at ringe til jeres forsikringsselskab? Nogle selskaber yder eller anden form for advokatbistand, men hvad det dækker over, det ved jeg ikke. Men hvis nu, de brugere som har problemer med produktet, samler sine oplysninger, gør det overskueligt og præsenterer det for en advokatbistand via forsikringsselskabets indbo/villa forsikring, så kunne man måske få en faglig vurdering af ens situation.

Alternativt, så med den fejlmængde kan forbrugerrådet evt. støtte og kræve produktet udbedret eller handlen retur.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af triumph » 04 feb 2015 19:24

det er sku nok lidt sent efter 3-4 år

dannidines

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af dannidines » 04 feb 2015 19:59

triumph skrev:det er sku nok lidt sent efter 3-4 år
Nope, ikke hvis der er styr på historikken og sagsforløbet (skriftlige korrespondancer o.l.) og såfremt problemerne var indenfor garantiperioden...


Martin Pedersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28 maj 2012 23:37
Mit fyr: Baxi novo pellet 24 spk
Areal: 160 +110 værksted
Brændsel: 6mm Piller
Fremviser gerne i postnummer: 5700
Dagligt forbrug: 30kg
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Fyn

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Martin Pedersen » 04 feb 2015 22:48

Som jeg skrev i mit første indlæg var det Baxi der laved første opstart ved mig ,dermed var der 5 år garanti ellers havde jeg selv trykket på start knappen .
Håber andre med samme fyr kommer på banen i denne tråd
Mvh
Martin

dannidines

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af dannidines » 05 feb 2015 03:57

Som ejer af et fyr til +70.000kr + montering, da havde jeg arbejdet på at lade handlen gå tilbage med det fejl portfolie samt argumenter om "normalt slid" ved brud på rensemekanisme o.l.

Idag kan I, også selvom man kun får anlægsprisen retur, få fuldautomatiske anlæg med samme automatik, inkl. Montering for samme eller mindre, som anlægsprisen er på den Baxi - se MGM, RTB, Hapero, Pellux 200 exclusive etc.

spumanti
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25 nov 2009 16:18

Re: Novo Pellet - Problemer

Indlæg af spumanti » 03 aug 2015 18:27

Hej Kent og Martin.

Jeg har lige opdaget denne tråd, og kan desværre føje mig selv til listen af Novo Pellet 24 ejere, der absolut ikke er tilfreds med pillefyret.

Vores fyr er ved at være 6 år gammelt (opsat ultimo 2009), og der er næsten ikke en del på fyret, der ikke er blevet skiftet mindst 1 gang.

Jeg nævner i flæng:
Røggas ventilator: skiftet 2 gange
Hovedprint, brænder: skiftet 3 gange
Tænd blæser: skiftet 2 gange (i øvrigt en billig Makita hobby varmeblæser... har selv købt et par ekstra til reserve)
Røggas måler
intern pillesnegl motor
intern askeklap motor: skiftet 2 gange - var defekt ved levering
lys føler
Diverse sikringsholdere, da de smeltede ved normaldrift (årsag til 1 udskiftning af hovedprint)
Display til ISR styring
Modul 2 til ISR styring

... og sikkert mange flere ting, som jeg ikke lige kan komme på nu

-så ja: Jeg er aldeles utilfreds med produktet, og det at det er umuligt som privatperson at komme igennem til support.

nemocharley

Re: Novo Pellet - Problemer

Indlæg af nemocharley » 03 aug 2015 18:55

:headbang: - så skal den her frem igen. Jeg føler med jer.

Gad vide hvor mange Novo Pellet ejere her i landet, som deler de her oplevelser?

spumanti
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25 nov 2009 16:18

Re: Novo Pellet - Problemer

Indlæg af spumanti » 03 aug 2015 19:12

Tak nemocharley :)

Grunden til at jeg fandt denne her tråd er, at jeg igen har problemer med fyret (surpriiiise!)

Det slår fra på den mekaniske overkognings sikring.

Har testet mig frem til, at det er brænderstyringens temperaturmåler, der måler ca 25-30 grader for lidt. Styringen regulerer derfor ikke ned når ønsket temperatur er opnået. Kedlen er altså over 70 grader varm, men brænder styringen måler en temperatur på 48 grader.
Har netop skiftet temperatur føleren - det hjalp ikke.
-Så det må være hovedprintet _IGEN_ :s

Nå... jeg var på udkig efter et hovedprint... mener jeg fandt et på eBay til omkring 1200 kr engang, må se om det stadig er at finde.


Besvar