Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Østrigske pillefyr

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
MGB
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 80
Tilmeldt: 19 okt 2008 17:11
Mit fyr: Passat Compact C1-stoker-bioheat styring
Areal: 180 + garage 50
Brændsel: træpiller / gas om sommeren
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Geografisk sted: I nærheden af Nibe
Modtaget likes: 7 gange

Re: Østrigske pillefyr

Indlæg af MGB » 08 mar 2017 17:41

På et kondenserende gasfyr er der typisk aftræk igennem væggen - nærmest bare en udstødning - kondensvandet ledes til en kloak.

Det må være noget være snask "kondensvandet" fra en pillefyr.


pendec

Re: Østrigske pillefyr

Indlæg af pendec » 08 mar 2017 19:30

triumph skrev:Nogle Østrigske mærker kræver autoriseret service, for at opretholde garantien.
RTB'n er da kvali? og den kræver da også aut. service og installation for at holde garanti i 5 år. Så der er forskellen ikke stor udover RTB stadig kan være billigere.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Østrigske pillefyr

Indlæg af Tom_AT » 08 mar 2017 19:41

RTB kvalitet?

Der er sgu for mange ting ved de NBE pillefyr til at jeg ville kalde det direkte kvalitet.

Største force ved NBE pillefyr må da til stadighed være at man får meget for pengene. Men ikke nødvendigvis gennemarbejdet kvalitet.

pendec

Re: Østrigske pillefyr

Indlæg af pendec » 08 mar 2017 19:55

Tom_AT skrev:RTB kvalitet?
Der er sgu for mange ting ved de NBE pillefyr til at jeg ville kalde det direkte kvalitet.
Enig , f.eks MGM har da bedre garanti på sliddele og aftaler , noget skal man kalde det herhjemme når man skal tale danske produkter ;)

Skrot1971
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 25 dec 2016 13:38
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 4 gange

Re: Østrigske pillefyr

Indlæg af Skrot1971 » 09 mar 2017 20:03

Blackstar kedlen er et godt køb til pengene, man ved godt når man køber den det ikke er topkvali, men den udgiver sig heller ikke for andet.....snakker vi derimod Rtb er det en anden snak....den synes jeg er lidt opreklameret.men det er bare min ydmyge mening.men overall er de stabile, og billige. Og den smule stumper de kræver er nemme at skifte, og ikke mindst hurtige at skaffe. Det er ikke en selvfølge ved andre producenter af pillefyr. Og slet ikke når de bliver ældre....


Besvar