Lintz skrev:Mon ikke at du skal sende klagen med billede dokumentation til producenten. Pillemadsen er jo som sådan ikke ansvarlig for hvad der befinder sig inden i sækkene. - Vil jeg mene.
Det vil jo aldrig være kunden som taler med producenter, hvis det ikke er sådan at producenten kontakter kunden, for forestil dig at de ingen support center har, og kunden ender med at kastes rundt i koncernen som måske er 1000 mennesker, og så gæt selv hvordan du finder vej til at sted at klage.
Så forbrugerombudsmanden har udtalt at det er altid sælgeren af produktet man som grundlæggende rådfører sig med, og så er det sælger som er ansvarlig for det videre forløb, for det er sælger som skal refundere hvis noget ender i at penge skal tilbagebetales.
(Du har heller ikke reklamations ret på produkter, når du går udenom sælger)
Det er altid sjovt at skrive direkte men der er rigtig mange producenter som ikke har kundekontakten, og du føler du ingen hjælp får fordi du går uden om sælger, som altså er den der skal føre din sag, når han nu har pengene på spil der.
Så jo, sælger er ansvarlig, indtil producenten erkender problemet og overtager. Hvem ved, måske laver pillemadsen noget med poser, og påfylder selv på anden lokation og kan ikke altid holde styr på hvem gør hvad, og så sker der måske fejl.