Ha ha,- Lintz, det sidste du skriver om at konen så overlader det til dig, det kan jeg nikke genkendende til her hos os.
Det er jo det evindelige spørgsmål,- "Hvad skal vi ha`i aften?" Hvis jeg så foreslår at vi kan da lave noget i stegesoen,- ja, så kan jeg allerede se julelysene i min kones øjne, for så ved hun hvad det indebærer, - nemlig, at så er det mig som står for det kulinariske.
Nu ved jeg godt at det her ikke er en madklub, men jeg tillader mig alligevel at komme med en opskrift på stegeflæsk, hvor jeg garanterer at også sværen er sprød.
Ved ikke hvad I bruger, men vi er mest til alm. stribeflæsk. Efter det er banket og saltet, så lægges det på ovnristen over bradepanden. Sættes ind i ovnen ved 100 grader (varmluft) i en time. Derefter skrues der op på 230 grader i ca. 15 min. (hold godt øje med det, det må ikke blive for mørkt, så bliver det til flæskesvær!) Derefter ud og stå og hvile en 10 minutter. Og så lige med nye kartofler til og persillesovs. (De nye kartofler varer nok lidt endnu....) Altså, er der noget bedre? I mine øjne er det bare mums...
Pillefyr og stegeflæsk er meget langt fra hinanden, men hva` pokker, der skal vel også være plads til at snakke om noget andet.
Ha´ et rigtig godt forår.