Asgerk skrev: ↑11 jun 2021 22:59
Pendec, herd er det brændehoved? Det er præcis de problemer du nævner som jeg har haft. Og når sprinkler er blevet aktiveret er det bare et rigtig træls arbejde at få det til at køre igen.
Jeg tror en Stoker var satan's opfindelse til pille forbrugere i de tidlige dage, eller bare en regering som ikke ville os det bedste
De var simpelthen dårligt designet synes jeg, andre har måske en problemfri oplevelse men den brandslukker var der jo ikke uden grund.
btw, så er der ikke smelteslange på alle pillefyr. De østrigske modeller har en lille snegl som min også har (ikke dyr eller østrigsk) så kører snegl lidt op (ca. 10-15cm) og så falder de ned (evt på slidske) i herden. Tror dette alene er brandsikring nok.
Derimod sætter man ekstra silo på sine modeller, kan der være en smelte slange mellem indbygget silo og den ekstra man sætter, da snegl i ekstra silo højere og skal jo helst have dem ned i silo på kedlen.
NBE (RTB) har en lille slange på 30-40cm , og de BlackStar modeller vist det samme i designet. Det er jo positivt nok
Så er det tekniske vist uddybet "the nerd way"