Jeg har også haft mini pool på terrasse, og mega på græsplænen som ødelagde plæne, så det gør jeg ikke mere.
Pumpen til den store var lidt svær at få igang. jeg kæmpede også med at flytte rundt på den og få vand igennem.
Hvis det er en af de pumper som følger bassin, så havde min problemer med luft, og den som trak vand ind skulle være fyldt med vand og sidst selve filter skulle have vand i før den begyndte at arbejde. Så længe slange et i indgang på pumpe , så mener jeg du kan få den og pumpe fyldt op, så sætter du afløbsslangen på bassin og så begynder den at arbejde.
På mit lille bassin på terrasse startede det lidt med det samme men når man så kendte løsning, gik det hurtigt med pumpen , den var fra det store bassin og nok over dimensioneret
Håber det hjælper en smule, og jeg ikke vrøvler for meget.
Super kort:
Lad vand løbe i slange frem til pumpe og ind i selve pumpen, sæt udgangsslange på bassin , tænd pumpe og det kører?
Skal vi fortolke over i pillefyrs snak,
så virker vores central og gulvvarme pumpe nok præcis på samme måde, at de ikke kan noget uden vand i
Lintz skrev: ↑23 jun 2021 13:08
Tror absolut ikke at en cirkulationspumpe kan bruges som en sugepumpe.
Den kan bare flytte noget vand.
Enig, pumpe som følger bassin, har jo også funktionen at rengøre vandet udover at cirkulere igennem pumpe, så en Alpha pumpe er ikke egnet her.