svanggaard skrev: ↑20 sep 2023 17:19
Mht. elpriser har jeg netop læst at planen er at indeksregulere elafgiften. Det betyder en stigning på hele 9%. Energinet hæver prisen 16% efter nytår.
Nemlig, og når energipriserne stiger. Så stiger inflationen, og så må nationalbanken sætte renten op.
Og så lægger regeringen lige en femmer på hakkekødet i køledisken (Som alle køber) for at dæmpe forbruget, og rede klimaet.
Og sænker så topskatten (som kun de bedrestillede betaler)
Altså; For at få folk til at arbejde mere. For ALLE ved, at det det ikke øger forbruget.
Så vi både skal betale mere for strømmen, kødet, og højere renter. Men hvad gør det når skatten falder for de velstillede....
I stedet for at installere vind/sol, som vi ved virker, som vil sænke elprisen, og dermed fremme VP, elbiler PTX og dermed den grønne omstilling.
Så så jeg lige regeringens nye udslip af vandvid og varm luft;
CO2 fangst
En aftale der indebære tilskud hvis man kan dokumentere at CO2 er blevet lagret.
Igen en total gambling med almindelige menneskers penge, uden nogen garanti for at denne totalt uprøvede teknologi vil medføre nogen form for CO2 reduktioner.
Jeg så en tosse fra Århus fjernvarme der hellere end gerne ville bruge 2 milliarder på et anlæg der kunne fange CO2.
Naturligvis på den betingelse at det var fjernvarmekunderne der hæftede, hvis anlægget ikke virkede.......!!!
Hvorfor er det lige at det er fjernvarmekunderne der skal stå med den risiko
København ville være CO2 neutral i 2025, den plan gik faktisk kun ud på at installere et anlæg til CO2 fangst på Amager bakke.
Der blev taget et forsøgsanlæg i drift i 2021. Det står der stadigt.
Mig bekendt er der sendt 1 stk gas Coaster afsted for at lagre CO2 i Danmark. Nogensinde,