Jeg har brugt DLG 8mm piller i tre år nu. Jeg bor blot 200m fra DLG i Sakskøbing, så de har leveret gratis. Hvert år har jeg lavet en skriftlig aftale med dem og har fået 5 paller leveret. Først 2 og så een per måned. Pillerne syntes jeg er af en ret god kvalitet, sammenlignet med nogle tyske jeg forsøgte mig med, men DLG er ret så irriterende at handle med. Sidste år tog de lige pludselig et leveringsgebyr på 200 kr for den sidste palle! Og så i år brillierede de igen ved at lægge opkræve pallegebyr på 81 kr. for den sidste palle. Det er et ret så underligt firma at handle med, idet man kan lave en skriftlig aftale med afdelingslederen og så vil deres kassedame bare ændre på beløbene på ovenstående måde. Betalingen er over BS, så man kan selvfølgelig afvise betalingen, men så ved jeg de forlanger et ekstra gebyr for sen betaling osv. Den eneste udvej vil være at køre sagen med sagfører, men den vej er jo ikke smart for så små beløb, så det egentlige svar er at søge en anden leverandør. Altså må jeg se at finde en lignende god kvalitets træpille før næste sæson. Jeg har sikret mig at have lagerplads nu, så jeg kan aftage 5 paller på een gang, hvis det skulle være billigere.
Prisen jeg havde kontrakt på i år var på kr. 2,05 per kg i 16 kg poser. Pallerne havde 896 kg hver, så ialt var der 4480 kg til ialt kr. 9184. Nå ja, så lige + den palleafgift på kr. 81 for den sidste palle.
Hvis nogen skulle have et forslag med en leverandør hernede omkring Nyk F/Lolland. Altså nogle gode piller til en fair pris?
Lidt ærgerligt at de opfører sig på den måde, da pillerne er ret gode og det er handy at have sin leverandør så tæt på, men jeg tror nok jeg rent principelt må se at finde en anden leverandør (lidt selvrespekt og stædighed
.
Nogle forslag?
Mvh Torpet