i en længere periode har vi kørt med lunkent vand men varme radiatorer. vis vi skal i bad og sikre os varmt vand bliver vi nød til at slukke for dem alle ellers bliver vandet hurtigt koldt.
det bliver også hurtigt koldt men der er stadig varmt vand. vis man lige slukker i 10sek. og tænder bliver vandet meget koldt og så omtrænt 60-75 grader ved kun varmt vand.
Aner ikke hvad der kan skyldes dette problem.
Men hovedproblemet lige PT er at vi nærmest er kørt fast.
Da skuffen ikke har været tømt (så jeg da jeg skulle tømme den, efter vores udlejer havde hevet stikket ud)fik den ikke nok luft og begyndte at spytte Træ-kul ud i stedet og gløder overalt i brændekammeret og massive mængder røg ud af både skorsten og kammer. der var stadig gløder overalt i kammeret efter en halvanden time og også ild i det her trækul på kedel siden lige under brændestedet.(til venstre når man kigger lige ind til der hvor den spytter piller ud til at blive brændt)
så jeg tog et par handsker på og har tømt den så godt jeg kunne for aske, kul og gløder.
Siderne og i skorstenen sidder der et 2-3 millimeter tykt lag "flydende sod". det er lige så hårdt som moddeller voks, måske lidt blødere, og så klistre det lige så godt som en go' omgang gennembrugt motor olie.
Det sidder overalt og har været noget der afgav en del røg. der faldt en klump ned på den skovl jeg brugte til at tage asken ud med og den osede så lykkeligt...
men alt i alt er der noget vi kan gøre ved det her olie/sod ting?
og hvad kan der eventuelt være galt med det varme vand?
de venligste hilsner Jonas & co.
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)