Hej Jakob,
Du kan købe dem flere forskellige steder, hvor de handler med udstyr til skorstensfejere eller tilbehør til kedler.
f.eks.:
http://www.hedestoker.dk/shop/category.asp?id=352 har et rimeligt udvalg og prisgaranti.
Du skal først og fremmest måle diameteren på dine røgrør og så længden, da du nok også skal bruge en forlænger - jeg har dog selv lavet min forlænger af et stykke gevindjern, som blot skrues på børsten. Denne påskrueningsbøsning kan dog være et svagt punkt - jeg har ihvertfald måttet forstærke min for at den ikke skulle dreje rundt på børstevindingen.
Jeg foretrækker en rimelig kraftig børste med bladfjedre, fordi den bedre ligesom kan lægge sig lidt ned og høvle sod og koks af uden at gro fast
i røret. Den sidste jeg købte var jeg dog nødt til at tilpasse en del med vinkelsliberen for at få boremaskinen til at kunne trække den rundt, fordi den var så upræcist lavet at den måtte trækkes ud første gang - så vær lidt forsigtig med at køre en ny børste helt
i bund - den kan være svær at få op
og forsøg aldrig aldrig nogensinde at køre den den modsatte/forkerte vej - ses på snoningen - penge ud af vinduet!