hej ,
jeg er ved at skulle have monteret et scotte 16kw fyr .
mit spørgsmål er : Ville det ikke være en stor fordel at stille fyret på et lille podie så det bliver hævet 20-30 cm over jorden..
så bliver det vel nemmere at komme til at rense ud?
har i erfaringer med dette?
Kender flere der har gjort som du foreslår med samme begrundelse.
Tror det virker efter hensigten, og giver en væsentlig bedre arbejdsstilling både ved rensning og alm. eftersyn.
Hvis jeg skulle stille en op i dag, så ville jeg stille den på 10 cm leca blokke, eller lignende som kan isolere kedlen fra jorden... men det er ikke pga. arbejdsstilling. Som Michael siger, så er den top betjent... alt rensning foregår ovenfra... det vil egentlig bare gøre det mere besværligt at rense den, hvis du hæver den... men 10 cm kan nok gå.
det var da godt jeg spurgte.......
ellers havde jeg sat den på et højt podie... men jeg havde ikke tænkt på rensningen oppefra,
jeg havde tænkt præcis som michael har gjort på billedet.
vil det sige at det er ikke noget problem at få asken ud selv om den står helt nede på gulvet?
jeg er ikke vildt høj så kan være jeg lader den stå på jorden
Kører også med en opop kedel på min stoker. Har hævet min ved at bolte noget vinkeljern på begge sider af kedlen. Der er så påsvejst 4 stk 16mm mødtrikker så kedlen kan bringes i vatter via 4 bolte med kontramødtrikker.
Mvh. Leif. Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten ! Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.