Det endte med et Baxi Multiheat 1.5-350 med iltstyring og varmtvandsspiral, som bliver bestilt hos DVCenter.
Og hvorfor så det ?
Jeg har gennempløjet (næsten) samtlige hjemmesider med stokeranlæg, og plaget mange leverandører med spørgsmål.
Nogle fravalgte sig selv fra ved ikke at reagere på mine indledende henvendelser. Andre blev fravalgt, enten fordi det var "Lada modeller" eller "Rolls Royce modeller". Andre igen blev fravalgt fordi anlæggene ikke passede til pladsforholdene.
Min helt subjektive vurdering mht. risikoen for fejlleverancer og/eller mangelfuld back-up i fremtiden var hele tiden med i vurderingerne.
Med en Multiheat 1.5 og DVCenter i baghånden er jeg sikker på, at jeg går en lun fremtid imøde.
DVCenter punkterede også min forestilling om, at Baxi var for dyr. Med en varmtvandsspiral til kr. 2000,- +moms sparer man jo en VVB.
Eneste ulempe ved Multiheat'en er den manglende autotænding, men så må jeg jo bare indrette mit anlæg så det kan varme på akku.tankene (med indbygget VVB) en gang hver 7.-10. dag om sommeren, når/hvis jeg ikke kan få gratis/billig brænde til min Vigas.
Solvarme til sommertiden er der nok nogle der vil foreslå. Tjoh - måske, men kan det forrente sig. En simpel beregning siger ca. 4-5 kg piller pr. døgn i sommerperioden, hvis de kan brændes af med ordentlig virkningsgrad.
Desværre må I vente længe på næste del af føljetonen, for jeg får ikke tid til at opstille anlægget før sidst på sommeren. Jeg har dog valgt at købe nu, for at være sikker på at få del i DVCenters tilbudskampagne.
Uuh