jeg har jo også kun

Vi siger ikke at den kun er for sjov, men at hvis man ser nøgternt på det, så vinder du ikke det store i besparelse med iltstyring.KennethIvan » 24 Jun 2011, 08:14 skrev:Jeg er lidt uenig med dem der mener at ilt-styring kun er for sjov. Jeg har kørt uden ilt-styring (Scotte 10 kW) i nogle måneder før jeg fik den installeret. Efter jeg fik den installeret har min forbrænding været meget mere jævn og pæn. Men det kræver klart en del tid til at indstille den perfekt.
Jeg skifter ofte brændsel, uden at regulere på andet end pille afvejning.KennethIvan » 24 Jun 2011, 11:48 skrev:Nej men umiddelbart bliver der lagt op til at det blot er en ekstra "gadget" og ikke andet.
Fordelen ved ilt-styring, som også Fer er inde på, er at man kan skifte brændselsproducent eller lignende uden at skulle stå og regulere voldsomt hver gang. Så det øger klart komforten. Desuden har ting det med at holde bedre, hvis kørslen er jævn, fremfor store udsving.
Hej Krogkrog » 23 Jun 2011, 16:43 skrev:Har lige haft besøg af skorstensfejeren han anbefalede kratig at købe iltstyring, og sløjfe instalationen trækstabilisatoren.
Er der nogen som har erfaring med og uden iltstyring i forbindelse med Woody & scotte.
Jeg skal have købt i næste uge så et hurtig svar ville være perfekt.
På forhånd tak.
Det er fordi de manipulere med de udlæste data... prøv bare at åbne lågen og se hvor langsomt den stiger i iltprocent.Frank_Rasmussen » 24 Jun 2011, 18:44 skrev:Jeg nøjes med at vurdere, hvor stabilt min nuværende version af styringen er i stand til at få den faktiske iltprocent til at følge den ønskede, og her er der sket store fremskridt.
Hørt. Men det er da meget sjov at have.TaagMan » 24 Jun 2011, 18:50 skrev: Det er fordi de manipulere med de udlæste data... prøv bare at åbne lågen og se hvor langsomt den stiger i iltprocent.