Jeg er ved at overveje at købe et stokerfyr til korn, måske med mulighed for også at fyre med fastbrændsel.
Jeg har så fået at vide af min skortstens fejer at det jeg sætter op skal være på listen over Typegodkendte fyringsanlæg hos Teknologisk Institut.
http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedl ... egning.asp
hmmm.
jeg er egentlig noget forviret, der faktisk kun få forskelige stokere til korn på denne liste der er godkent til korn, og nogle meget få er godkendt til korn og kan fyre med fastbrændsel men udengodkendelse dertil.
Før jeg havde snakket med skorstens fejeren havde jeg set på en Overdahl flex stoker
på en af deres kedler.
Men den er ikke på denne liste. ja faktisk så er det nærme en undtagelse hvis man kan finde en stoker på denne liste uanset om det er træpiller eller korn man vil fyre med.
jeg havde også været ved at kikke på en Reka som jeg har hørt burde være en af de bedste, men den er jo heller ikke godkendt til korn.
det er noget at der findes så mange stokere som ikke findes på denne liste, er folk bare heldige og deres skorsten fejer godkender noget der ikke er lovligt eller er min skorstensfejer ude på vildspor.?
jeg at der er nogen som kan forklare mig hvordan tingen hænger sammen
vh
Kiolan