Hej Soc!
Jeg kan se, prøv selv at dobb.-klikke på billedet, vand pible ud af kedlen ( det rødlige kedelvand til venstre i billedet ).
En tærring, trods jeg udelukkende fyrer med piller og god røggastemp. mv..
Claus
Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.
Claus Birth skrev:Hej Soc!
Jeg kan se, prøv selv at dobb.-klikke på billedet, vand pible ud af kedlen ( det rødlige kedelvand til venstre i billedet ).
En tærring, trods jeg udelukkende fyrer med piller og god røggastemp. mv..
Claus
Den er træls
Så vidt jeg husker skete noget lignende for Klaus' far for et par måneder siden.
det er ikke tæring det er bare misfarving pga kedel vandet det er en kendt fejl der er rettet siden..
det er simpel hen en fejl konstruktion der går at kedlen revner i siden af overluften på de nyere modeller er over luften slidset 2 steder for at undgå at kedlem revner pga spændinger i bag vægen..
jeg ved at det kan svejses.. kammeret er delvis af rustfrit jern(og der for lidt mere svag overfor spændinger)
snakkede med en Arbejder ved baxi han sagde de normalt svejsede fejlen på stedet det skulle være nemt at gøre...
husk hvis du får det gjort ville det være smart at svejse i begge sider forebygene
hvis du ser under klaus inlæg et sted vil du kunne finde at hans fars kedel ikke var tæret overhovdet men også revnet netop der og enda i begge sider...
Hej, og tak for jeres medføelse!
Ja, det er noget lort, min Baxi er fra dec. 2000 altså 6,5 år.
Det røde er kedelvandsfarve, ( rust i vandet ).
Jeg savner allerede varmen, den kommende weekend er jo våd og kølig.
Thy jeg håber du har ret, jeg henvendte mig hos den erfarne VVS- mand jeg købte kedlen af, han henvender sig til kedelfabrikanten, tingene må gå sin gang.
I får løbende besked når der sker noget.
Lidt mere foto?
Ja øv, det er sku ikke rart. Må håbe at baxi er så service anlagt at det bare bliver ordnet, UB.
Mvh BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".