Hejsan
Jeg fundere lige over om man ikke kan købe en firkantet/rektangulær akkutank, der skal bruges til trykekspan.
Jeg syntes de runde fylder en del...
Findes de ?
Nyt er dejligt, men gammelt er bedst...!
Solceller SMA2100+SMA3000, med 24 Stk 260W, Sydøst
tjoe, men hvorfor parallelforbundne? hvorfor ikke serie?
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Du har stadig mulighed for at bruge firkantede tanke, du skal bare finde dig nogle effektive vekslere, til hhv sekundær/ primær, således at dine tanke er trykløse.
Så kan du i princippet bruge en svømmehal som akkutank
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Skovløber » 23 Oct 2011, 20:36 skrev:Serie/paralel, jeg ved ikke hvad der er bedst. Men det kan da godt være at man får den bedste lavdeling ved serie kobling..?
Hvad gør man da...
Tror det er lige godt.. Parrallel opkoblingen er bare mere interressant ved solvarme. Da der kommer en helt vandret lagdeling i alle tanke. Så en solvarmespiral kan være i bunden af den første tank..
Serieforbindelse er det pumpen der først tømmer den ene tank så den næste for varme. osv osv pumpen pumper varm vand ud i fremløb i top ved den første tank og der kommer den samme mængde vand ind noget koldere ved returen i den sidste tank.Så temp. lagdelingen. går opad i sidste tank. når den så er tømt for varme og fra top af denne, til bund af den næstsidste tank og opad ... osv osv.
På samme måde med kedelkredsen.. når der laves varme til tankene .. Det er så bare den modsatte vej det foregår....
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Mange tak Pelle, jeg prøver at gå efter 750l tanke også serie forbinde dem.
Men der skulle ikke være noget andet tab eller noget skidt ved denne løsning...
Nyt er dejligt, men gammelt er bedst...!
Solceller SMA2100+SMA3000, med 24 Stk 260W, Sydøst
Skovløber » 23 Oct 2011, 21:57 skrev:Mange tak Pelle, jeg prøver at gå efter 750l tanke også serie forbinde dem.
Men der skulle ikke være noget andet tab eller noget skidt ved denne løsning...