Mit bedste bud er at det er en skraber, der skal skrabbe det overskydene brændsel af, den kan tilsynladene stilles i højden med en bolt.
Har lige sendt billeder til Karsten, dog for han kunne se på hvad jeg manglede for at kunne brænde korn, kan da lige spørge ham når han vender tilbage.
Men hvorfor har du sat skorstenen i modsatte side af rummet i forhold til fyret?
Det var mit lille dillema, fyrets placering kunne jeg ikke gøre alverden ved da magasinet skulle stå ude. Jeg villle have skorsten op nogenlunde i midten af bygningen, kan ikke fordrage de der høje skorstene ude i siden. En smagssag.
snubbi » 25 Oct 2011, 22:16 skrev:så skal siloen lige have nogle lidt højre sider så kan der være til en uges forbrug af flis
ellers ser det rigtig god ud
Carsten skulle meget gerne have det med på fredag, jeg havde bestilt den til 5.4m3 - Har dog 6 tons hvede liggene hos en landmand i nærheden, så det bliver nok det første der bliver brændt af
Det lange vandrette røgrør kan måske give problemer med trækket,et så langt rør skal helst stige 45 grader,så her skulle du nok have set bort fra egne principper,og placeret skorstenen ude ved ydervæggen
Der er flere der har bøvlet med ordentlig træk på grund af for langt ligeløb,hvis du samtidig har vinkler på røret,og ikke bøjninger efter kedel og under loft,vil det forværre det dårlige træk,nogle af de historier kender Karsten forøvrigt ganske godt.